Mark Knofler Guitar
Fra : Karsten Krambs

Dato : 27-11-00 17:07

Hvilken effekt bruger han på Money for nothing ( eller faktisk på
mange af hans plader )

Jeg kan næsten ikke lave samme lyd - den er næsten synth agtig.

MÃ¥ske ligger det i at han ikke spiller med plekter.

Karsten

Fra : Kristian Thomsen

Dato : 27-11-00 18:11

> Hvilken effekt bruger han på Money for nothing ( eller faktisk på
> mange af hans plader )

Prøv at bruge en let rørdistortion, sæt din stratocaster (eller whatever) på
de to øverste pickup'er og skru næsten helt ned for tonekontrollen på
guitaren.

> Måske ligger det i at han ikke spiller med plekter.

Også det, ja.

Mvh

Kristian

Fra : JR

Dato : 28-11-00 12:26

Kristian Thomsen <thomsen@eatfish.dk> wrote in message news:UAwU5.10335$zs.294060@twister.sunsite.auc.dk...

> [...]
> de to øverste pickup'er og skru næsten helt ned for tonekontrollen på

Jeg synes også det lyder som om han har et EQ boost i midtområdet et sted. Lidt ligesom en Wah pedal der står i
midterposition.

JR

Fra : Erik Graversen

Dato : 01-12-00 15:27

> Jeg synes også det lyder som om han har et EQ boost i midtområdet et sted. Lidt ligesom en Wah pedal der står i
> midterposition.

Jeps! Jeg mener at have hørt fra en så kaldet "pålidelig kilde" at det faktisk er en Wah pedal i midterposition!

--
Erik Graversen.

Pitstop VG-8: http://www.vg-8.subnet.dk

Fra : (Lars Kr. Sør

Dato : 01-12-00 17:54

> [...]

> de to øverste pickup'er og skru næsten helt ned for tonekontrollen på

Det aktuelle nummer spiller han på en Gibson LesPaul, forreste pickup,
distortion, wah i midterposition.

Hilsen
Lars