DRAM Act to PreChrg CMD: 5T = Farligt !?
Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 22-12-01 00:34

DRAM Act to PreChrg CMD:
Setup the minimum row precharge time.

The choice: 5T, 6T.

Jeg læste i en BIOS tweaker guide forleden, at man skulle lade være
med at sætte DRAM Act to PreChrg CMD til 5T, da dette kunne skade éns
harddiske.

Der stod ikke noget om, hvorfor det kunne være skadeligt, men mit
system bliver ustabil når jeg sætter DRAM Act to PreChrg CMD til 5T.
Ved 6T kører mit system bedre som Hans i Grethe!

Så noget kan der jo være om det, men er der nogen som kan forklare det
lidt mere tydeligt?

Hvorfor er 5T skadeligt og med til at gøre ens system ustabilt?

Hvad er DRAM Act to PreChrg CMD i grunden godt for, hvorfor ikke bare
undlade den fra BIOS og sætte den til 6T hele tiden?

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
TotaliordenkrukkeNutella!!!