demo_coding.
Fra : mads Ny Larsen

Dato : 21-12-01 23:23

hello there.

starter lige med at sige at jeg er newbie, so take care.

well jeg har codet i Lingo (imagelingo null_sprite) og action script, legede
i demo_scene i mange år, nu fjoller jeg lidt rundt med Java, nice men jeg er
stødt ind i nogle små ting som jeg håber i kan hjælpe mig med, det er
spørgesmål og ide'r...

kan det passe med standard Java fra smukke 'sun' at man kun kan tegne line
(drawLine()) og ikke sætte en pixel. (points). ??

hvorledes kan man "klippe" et billede ud og placere det i et imageObj i en
polyfill med 4 points (som en form for texture i 2D hvor du skew'er en 4
kantet box som man nu lyster(quad stil)).
kan det lade sig gøre sådan lige.

hvordan tager man værdien af en (x,y) pixel fra et billede i imageObj1 og
placere det i imageObj2 på plads (x,y), så man kan lege med plasme fx's,
waves, sin, cos osv. osv. osv........

og til sidst, hvis jeg vil lave disse fantastiske ting i Java, hvad vil være
den mest optimal måde at sætte en pixel, kan mn have en ASM class som køre
hurtiger end java 'normale' API.

håber der er nogen der har nogle små gode ideer, would be nice, alt kan
bruges, links til tuts, bøger, opgaver (hehe) osv.

på forhånd tak og håber at se jer til TP coding.

ranXsite

Fra : Morten Olsson

Dato : 22-12-01 20:44

Davs,

du kan kigge på DSJUG (demo scenes java udvikling grej) som lige præcis
giver mulighed for at lege med pixels.
DSJUG: http://www.demo-scene.dk/
et simple eksempler: users.cybercity.dk/~dsl23906.

Kan du forklare lidt om hvorledes den plasma-effekt du
talte om håndteres - lyder interessant...

venlig hilsen
Morten Olsson

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 23-12-01 19:29

"Morten Olsson" <dsl23906@vip.cybercity.dk> wrote:

> du kan kigge på DSJUG (demo scenes java udvikling grej) som lige præcis
> giver mulighed for at lege med pixels.
> DSJUG: http://www.demo-scene.dk/
> et simple eksempler: users.cybercity.dk/~dsl23906.

Det lader ikke til, at nogen DNS-servere jeg umiddelbart bruger kender
til www.demo-scene.dk

Fra : Morten Olsson

Dato : 24-12-01 10:36

"Niels Teglsbo" <Niels@fabel.dk> wrote in message

> Det lader ikke til, at nogen DNS-servere jeg umiddelbart bruger kender
> til www.demo-scene.dk

Ack - den virkede sidst jeg tjekkede - men der er tydeligvis et eller andet
der ikke
spiller lige nu

Jeg er leveringsdygtig i DSJUG hvis du / i har interesse...

god jul og venlige hilsner

Morten Olsson

Fra : mads Ny Larsen

Dato : 04-01-02 14:22

taka...

min mail server var lige nede i nogen tid og så kom The Party 2001.

Jeg kan ikke downloade DSJUG, er der andre stede hvor det kan hentes fra.
og er der nogen der kender til nogle nice 2D rutinger.

Mads

Morten Olsson <dsl23906@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a05t9g$as1$1@news.cybercity.dk...

Fra : Morten Olsson

Dato : 05-01-02 22:05

Jeg mailer den til dig sammen med et lille eksempel og en vejledning - hvis
der er andre der mangler DSJUG lad mig høre...

hilsen Morten