Er egentlig lidt skuffet :-(
Fra : Finn Jensen

Dato : 21-12-01 22:22

Go´ aften,

Endelig dukkede kassen op med de 32 planter jeg havde bestilt via Nettet fra
en "større sjællandsk" forhandler og forventningens glæde var stor. Desværre
røg glæden sig en tur på gulvet da jeg fik planterne op.

Den første skuffelse var da mine bestilte Cabomba kom op af kassen for det
viste sig kun at 7 ud af 20 var de bestilte C. aquatica, resten var alm. C.
caroliniana og de alle 20 var yderst tyndt besat med blade og de længeste
var ikke mere end godt 20 cm.

Så kom turen til Microsorum pteropus som var ... ja rent ud sagt, møg
beskidte og gennem hulleret af sneglebid.

Værre var det med mine Vallisneria spiralis hvor 1/4 del af bladene var
brune og visne.

Resten var OK, når det ikke kunne være bedre.

Men alt i alt, når de blev sorteret så havde jeg halvdelen igen som med lidt
kærlig pleje nok skal klare sig og blive pæne.
Men prisen på planterne kunne langt fra stå mål med kvaliteten, specielt
ikke når en kvalitets plante fra Tropica magen til kan erhverves til 10 - 15
kroner billigere end disse planter kostede.

Så denne oplevelse med at bestille planter via Nettet jeg ikke har set eller
har mulighed for at sende retur får mig nok til at tænke mig lidt ekstra om
næste gang.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg kan gøre ved det for jeg betalte forud men jeg
kunne jo sende skidtet retur men det får jeg jo ikke mine penge tilbage af.
Jeg sendte dem dog fluks en mail, på et sobert sprog, hvor jeg fortalte
hvordan planterne så ud men jeg har intet hørt fra den pågældende
forhandler......og gør det sikkert heller ikke?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Carsten Gall

Dato : 22-12-01 01:34

Finn Jensen <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:KJNU7.1778$aS.261044@news010.worldonline.dk...

> [...]
> hvordan planterne så ud men jeg har intet hørt fra den pågældende
> forhandler......og gør det sikkert heller ikke?

Nu er denne årstid nok heller ikke den bedste at få tilsendt planter på!
Kassen skal ikke stå ude i mange minutter, for end skaden er sket.

Men hvilken butik var det???

Der er lige en ting i dit indlæg jeg undrer mig over!

> [...]
15
> kroner billigere end disse planter kostede.

Du har vel bestilt dem, fordi de var billigere, og Tropicas planter er
bestemt ikke billige.

Carsten

Fra : ole larsen

Dato : 22-12-01 05:19

Carsten Gall skrev i meddelelsen ...

> Nu er denne årstid nok heller ikke den bedste at få tilsendt planter på!
> Kassen skal ikke stå ude i mange minutter, for end skaden er sket.

Netop

> Men hvilken butik var det???

I USA kører pt., hvis den ikke er opgivet, en sag hvor PetsWarehouse
( Pets som pest - der er også en PetWarehouse, der ikke er problemer med)
sagsøger for adskillige mill. $ kritikere og listeadministrator på mailinglisten
APD pga kritik af firmaets service, på listen. Yderligere på www.thekrib.com
Og vel er Danmark ikke USA, men vi drikker Cola og spiser burgere, så mon
ikke det kommer ?

> Der er lige en ting i dit indlæg jeg undrer mig over!

>15
>
> Du har vel bestilt dem, fordi de var billigere, og Tropicas planter er
>bestemt ikke billige.

Også min tanke - og er de ikke billige fra Tropica, er de i orden..

Som man siger - glæden over en lav pris holder ikke så længe som
ærgrelsen over dårlig kvalitet -

> Carsten

Ole

Fra : Finn Jensen

Dato : 22-12-01 06:55

"ole larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Som man siger - glæden over en lav pris holder ikke så længe som
> ærgrelsen over dårlig kvalitet -

Det er rigtig men desværre var prisen ikke lav, så det var ikke for at spare
penge at jeg købte planterne da de som nævnt var 10-15 kroner dyre pr.
plante end en god kvalitets plante fra Tropica.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Finn Jensen

Dato : 22-12-01 06:52

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er denne årstid nok heller ikke den bedste at få tilsendt planter
på!
> Kassen skal ikke stå ude i mange minutter, for end skaden er sket.

Nej det er rigtig, men de var pakket ind i en flamingo kasse og aviser så de
havde ikke lidt nød. Men frost eller ej gør jo ikke planterne beskidte og
fulde af snegle huller samt at 13 ud af 20 Cabomba´er ikke var de bestilte.

> Men hvilken butik var det???

Som jeg skrev så har jeg sendt dem en mail så jeg ville lige lade julen gå
for at se om ikke jeg høre noget fra dem. Jeg håber på at få en fornuftig
løsning på de "mindre" heldige planter, evt. en portion nye der erstatter de
dårlige eksemplare og det er mine chancer vel bedre for hvis jeg ikke har
hængt den pågældende forretning ud med navn. Men svare forretningen ikke på
mine henvendelser, så vender jeg tilbage med navnet på forretningen når
julen er ovre.

> Du har vel bestilt dem, fordi de var billigere, og Tropicas planter er
> bestemt ikke billige.

Nej jeg bestilte dem ikke fordi de var billige. Det fremgik jo af prisen at
de ikke var, men jeg gik fejlagtig udfra at prisen fulgte kvaliteten og at
der var tale om nogle meget flotte eksemplare.

Det er ikke planter fra Tropica, så nu brænder tampen vel ?.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : thomas schreiber

Dato : 22-12-01 08:46

Mon det er Aquartica?

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

"Women! You can't live with them... the end!"
- Al Bundy

Fra : Finn Jensen

Dato : 22-12-01 10:57

"thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en meddelelse
> Mon det er Aquartica?

Nej planterne kommer vist ikke fra Aquatica de forhandleren ikke fremgår af
Aquatica´s forhandler liste.

Så er det vist ikke så mange igen når det ikke er planter fra Tropica eller
Aquatica ?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : ole larsen

Dato : 22-12-01 15:59

Finn Jensen skrev i meddelelsen ...
> [...]
>mine henvendelser, så vender jeg tilbage med navnet på forretningen når

Lyder som en velovervejet holdning.

Ole