Telefon til rep. trækker ud .......
Fra : ¯`·.¸J@nner®¸.·´¯\)

Dato : 21-12-01 22:02

Hvor lang tid kan man blive ved at finde sig i at ens telefon ligger til
reparation ? Sagen er den at jeg allerede den 4 dec. afleverede min lorte
6210'er til rep. Den 10 ringede de så og sagde den var klar ..... men ak ja
allerede den 11 måtte jeg aflevere den igen. Så det ser jo ud til det
strækker sig til engang næste år. Hvad er rimeligt ? Er sgu godt og grundigt
træt af at skulle leve med gammel erstatnings model når man netop valgte
6210'eren pga. den funktionaliteter. Har mistet tiltroen til den model
fuldstændigt, hvad mange gange skal man finde sig i den skal til rep. uden
forbedring inden man kan få Nokia til at udlevere en evt. anden model ?

Fejlene har været :

Batteriet sidder og rasler som legetøjs telefon fra Toys R Us
Tastaturet lyder som om der er sand i , altså det klikker forkert ned på
printet gennem mellemlægnings folien
Telefonen dur' dårligt i originalt håndfri , manglende forbindelse og
problemer med at skifte profil , samt tastaturlåsen kager helt til tider når
den sætte i/fjernes ....... Sukkkkkk sættet virker 100 % med den 6150'er jeg
bruger pt.
Telefonen slukker spontant
Telefonen mister signalet spontant , kan ligge på et bord og vupti så er
signalet bare væk
Signalet forsvinder i samme sekundt der besvares et opkald

Softwaren blev opdateret sidste gang til 5.23 mener jeg ........ men nææh
nej lige meget hjalp det.

Det sjove er at vi i firmaet er en 4-5 stykker der har denne model, 2 af os
døjer med ovenstående mens resten bare kører, min nabos mobilos har samme
skavanker trods den har været til "rep." tre gange.......

Suuuk noget må kunne gøres

........ Og kære medlæsere lad nu være med at fortælle hvordan jeres 6210'er
bare kører derudaf, jeg har jo set enkelte af dem virke efter hensigten,
eller snarere fungere som det man har betalt for.

Mvh.

Jan

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-12-01 23:59

"¯`·.¸J@nner®¸.·´¯)" <ask@me.dk> skrev i en meddelelse

> Batteriet sidder og rasler som legetøjs telefon fra Toys R Us

Det er vel bare slidtage

> Telefonen slukker spontant

Fordi batteripolerne´s kontakter. skal rettet op,, da de ikke har ordenligt
forbindelse til batteriet.

> Telefonen mister signalet spontant , kan ligge på et bord og vupti så er
> signalet bare væk

Skal have ny antenne

> Signalet forsvinder i samme sekundt der besvares et opkald

Er det signalet der forsvinder... Min kan finde på at smide opkaldet,, når
jeg trykker på den GRØNNE svarknap,, akurart som det var den røde man
trykkede på

> Softwaren blev opdateret sidste gang til 5.23 mener jeg ........ men nææh
> nej lige meget hjalp det.

Hmm, min software er: 5,17

Fra : Ole Bak

Dato : 22-12-01 00:20

Jeg har hørt noget om, at der var en fejl i de første 6210'ere, som skulle
være rettet i dem, der er under 4 mdr. gamle. Hvad fejlen er, ved jeg ikke
præcis, men symptomerne lyder som dem du har nævnt (især at den mister
signal).
Svjv. så har nokia fundet løsningen på problemet, så hvis telefonen bliver
sendt det rigtige sted hen, så skulle det være muligt at få den rep....
(engang)...

/Ole B

Fra : NEE

Dato : 22-12-01 00:37

Vi har haft 3 til rep. nu i 6 uger og de måtte tilbage efter 1 dags brug.
Efter som det er mig der står for mobilindkøb har jeg mere eller mindre
besluttet at købe Siemens, Ericsson eller Motorola istedet.

Mine svenske kolleger er meget begejstrede for Ericsson, selvom de
nationalister, men jeg bare må indrømme at deres virker og vores ikke gør.

MVH
NEE

Fra : ¯`·.¸J@nner®¸.·´¯\)

Dato : 22-12-01 01:43

"NEE" <minox@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mine svenske kolleger er meget begejstrede for Ericsson, selvom de
> nationalister, men jeg bare må indrømme at deres virker og vores ikke gør.

- Og hvad har i tænkt jer at gøre ved det ? Vil i finde i at man giver så
mange penge for et luksus produkt der bare ikke virker efter hensigten ? Min
telefon er et vigtigt stykke værktøj for mig i mit job .......... Jeg gider
simpelt hen ikke den model længere. Har tidligere haft 5110 , 6110 , 6150 ,
3210 , 8210 de har sgu alle virker men manglet visse funktionaliteten der
har ført til jeg har anskaffet mig en 6210 som tjaaaaaaa' driver en til
vanvid. Man burde skrive til nokia eller oprette den klassiske .... he he
lortenokia ... nej den er sgu for brugt allerede *GG*

Hygge

Jan

Fra : ¯`·.¸J@nner®¸.·´¯\)

Dato : 22-12-01 01:39

> Det er vel bare slidtage

Nej Bjarke det er ikke slidtage .......... Det er bygge sjusk fra Nokia
støbningens tolerencer passer ikke

> Fordi batteripolerne´s kontakter. skal rettet op,, da de ikke har
ordenligt
> forbindelse til batteriet.

Når telefonen allerede har været til rep. skulle den lille sag da nok kunne
være klaret ikke ............ Så heller ikke det

> Skal have ny antenne

Burde den ikke være skiftet første gang den var til rep................ dvs.
på mit job og i min omgangskreds kan lynhurtigt slynge en 4-5 stykker ud som
burde have ny antenne ............. Slidtage måske

> Er det signalet der forsvinder... Min kan finde på at smide opkaldet,, når
> jeg trykker på den GRØNNE svarknap,, akurart som det var den røde man
> trykkede på

Jeps den smider på som du siger ......... og så derefter er signalen bare
væk nogen sekunder

Fra : Fnuggie

Dato : 22-12-01 15:45

Hej

Nu ved jeg ikke helt hvor du boer men bor du i københavns området kan jeg
hjælpe dig.

Vis du skulle komme forbi strøget i KBH. Kan du gå forbi Fiolstrædet her
ligger der en EMTS walk-in Hvis du tager din telefon der ind vil de lave den
til dig i løbet at 1 time. Hvis de ikke kan lave den vil den blive sendt til
rep. og du vil få en ny nokia 6210. Dette gælder kun hvis der stadig er
garanti på din telefom..

Vis du ikke kommer til strøget i KBH så ligger der også en på lyngby
hovedgade i lyngby.

Håber du kan få din telefon op at køre igen.

MVH
Fnuggie