Nyt bundkort og kabinet, virker ikke. Red ~
Fra : Birgit Nielsen

Dato : 21-12-01 21:56

Hej.
Har købt en Intel P4 1,5, et Intel Havre D845 og et Chieftec ATX Midi Tower.
Har installeret 2 x 256 mb PC133 ram og en 40 gb HD samt et ATI AGP kort..
Når jeg isætter powerledningen kommer der lys i lysdioden på bundkortet, og
ligeledes lyser lysdioderne ved det indbyggede lan-stik med isat cat5 kabel.
Når jeg så starter maskinen sker der følgende:
HD spinder op, HD lysdioden lyser, der kommer kortvarrigt lys i lysdioden i
cdrom drevet, og ...... ikke mere. Ikke en hujende fis. Ingen lys i Power
dioden (har prøvet at vende stikket), der kommer ikke billede til skærmen
(der står der dog ikke "no signal" på skærmen) og der kommer heller ikke
nogen bip fra den indbyggede speaker, CD-skuffen kan åbne og lukke.
Hvad kan årsagen være?
Erik

Fra : Dennis Enøe

Dato : 21-12-01 21:58

"Birgit Nielsen" <genealogiANTISPAM@spamfilter.dk> wrote in message
har klippet lidt i din tekst, men her er min langsomme men
som regel virkede fejlsøgning

riv alt ud (ikke bokstaveligt talt) der skal kun være cpu (og køler)
1 ram modul og grafik kort, sæt så skærmen til og se hvad der sker,
hvis ikke det hjælper så skift ram modul, hvis ikke du kommer frem
til bios nu så hiv rammen helt ud og grafik kort ud, hvis ikke bundkort
kommer med nogel bib lyde så er den galt med bundkortet (næsten helt
sikkert)

visser det sig at det nu virker, så sæt 1 ting i af gangen indtil det hele
er samlet,
bare boot op til bios opstarten husk at tjekke om den finder dine harddiske
og
til sidst har du måske fundet fejlen, husk at kablerne til harddiske kan
vende
forkert og give mange underlige lyde fra en selv når man ikke kan finde
fejlen

Dennis E

Fra : Dennis Enøe

Dato : 21-12-01 23:19

hiv også alle ledninger til dvs ting af (reset, speaker mm)
der skal kun være strøm kabler fra strømforsyning og power
button i kabinettet sat til, det er bare med at fejlsøge til bunds
well det ville det være hvis jeg var på arbejde

Dennis E

Fra : Birgit Nielsen

Dato : 21-12-01 23:27

"Dennis Enøe" <bluesy@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> button i kabinettet sat til, det er bare med at fejlsøge til bunds
> well det ville det være hvis jeg var på arbejde

Hej Dennis.
Har gjort som du sagde, og jeg har stadig ingen bip.
Det skal siges at der ikke er extern speaker tilsluttet bundkortet, men der
er en intern speaker indbygget på bundkortet.
Jeg må jo så formode at skidtet er defekt
Med hilsen
Erik Nielsen

Fra : Dennis Enøe

Dato : 21-12-01 23:27

> [...]
der
> er en intern speaker indbygget på bundkortet.
> Jeg må jo så formode at skidtet er defekt
hmmmm har du prøvet at se om grafikkort er sat ordentligt i?
prøv det en ekstra gang, ellers lyder det som enten strømforsyning i
kabinettet eller motherboard, altid æv med sådan en situation, ellers
prøv at tilslutte en ekstern speaker (feks den i kabinettet hvis der er en)
og se om det skulle sige noget.

Dennis

Fra : Birgit Nielsen

Dato : 22-12-01 00:03

> [...]
> kabinettet eller motherboard, altid æv med sådan en situation, ellers
> prøv at tilslutte en ekstern speaker (feks den i kabinettet hvis der er

Har haft det hele ude. Uden at det har hjulpet.
Kan ikke tilslutte extern speaker, der er ingen tilslutningsmulighed på
mobo.
Erik

Fra : Dennis Enøe

Dato : 22-12-01 00:04

> Har haft det hele ude. Uden at det har hjulpet.
> Kan ikke tilslutte extern speaker, der er ingen tilslutningsmulighed på
> mobo.
æv æv, men det lyder som bundkortet eller muligvis strømforsyningen,
så ned til forhandleren i morgen tidlig

Dennis E

Fra : Soren Klein

Dato : 26-12-01 16:27

On Sat, 22 Dec 2001 00:03:21 +0100, "Birgit Nielsen"
> [...]

>Har haft det hele ude. Uden at det har hjulpet.
>Kan ikke tilslutte extern speaker, der er ingen tilslutningsmulighed på

bare et dumt spørgsmål.. har du checket at det ATI kort du har kan
kører på de nye 845/850 chipslts. der er jo et eller andet med at de
skal kører AGP 4x for at det kører ellers kan det brænde bundkortet af
?

Søren K

Fra : Birgit Nielsen

Dato : 26-12-01 17:39

"Soren Klein" <soren@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> bare et dumt spørgsmål.. har du checket at det ATI kort du har kan
> kører på de nye 845/850 chipslts. der er jo et eller andet med at de
> skal kører AGP 4x for at det kører ellers kan det brænde bundkortet af

I dokumentationen for kortet, et Nvidia Geforce2MX (Undskyld tidligere
fejlagtig oplysning), står der: Comprehensive AGP 4X support, så det er vel
OK?
Erik M. Nielsen - Odense

Fra : Karsten Olesen

Dato : 22-12-01 00:33

"Birgit Nielsen" <genealogiANTISPAM@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Har købt en Intel P4 1,5, et Intel Havre D845 og et Chieftec ATX Midi
Tower.
> Har installeret 2 x 256 mb PC133 ram og en 40 gb HD samt et ATI AGP kort..
***************

Jeg husker ikke..er der noget med, at D845 bruger dummies ved rammene ?
Isåfald kan det være en fordel at sætte 1 ram + 1 dummy sammen
i hvert af de 4 slot...eller også er det kun i rambus-versionerne..hmm...?

MVH

Fra : Birgit Nielsen

Dato : 22-12-01 09:18

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Isåfald kan det være en fordel at sætte 1 ram + 1 dummy sammen
> i hvert af de 4 slot...eller også er det kun i rambus-versionerne..hmm...?

Der er kun 3 slot og forretningen er lukket i dag :>(
Erik

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-12-01 15:14

Nu har du husket afstandstykkerne mellem bundkort og kabinet, ikke?

Jeg har lige været ude for det samme med en lille knægt i familien der havde
fået lov at samle sin egen computer (DOH).

- Martin

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 25-12-01 18:15

"Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]vvs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
havde
> fået lov at samle sin egen computer (DOH).

Jo, afstandsstykkerne er fastmonterede i kabinettet. Har lånt en maskine
indtil den nye er oppe at køre! Men det er godt nok surt
Erik