Der er sq gået inflation i IMDB
Fra : Ulrik Jensen

Dato : 21-12-01 21:27

Hej

Nu skal jeg ikke sige at LotR: FoTR ikke er verdens bedste film, men at
den ender som nummer ET på IMDB, efter hvad, 2-3 DAGE ?!!! det er sq
ekstremt........ At den kan nå så langt til tops SÅ hurtigt kan sq
ikke være rigtigt......

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk
http://www.qcom.dk/2a/film - min filmsamling.....

Fra : Morten Steen

Dato : 21-12-01 22:01

Sådan går det hver gang en storfilm får premiere! "Titanic" drønede også
lige ind på 1. pladsen. Nyhedens interesse, du ved. Jeg siger ikke at LOTR
ikke er god (har ikke set den endnu), men giv det lige et par uger. Så skal
det naturlige niveau nok indfinde sig.

Morten

Fra : Thorbjørn Henckel

Dato : 21-12-01 22:10

> [...]
> den ender som nummer ET på IMDB, efter hvad, 2-3 DAGE ?!!! det er sq
> ekstremt........ At den kan nå så langt til tops SÅ hurtigt kan sq

Kan da nemt ske. Deres system går jo efter gennemsnittet af det der er
stemt. Og da der er MANGE der mener den er 10 værd jammen så går det jo
hurtigt. ;) Men okay. den har je heller ikke nær det samme antal stemmer
som de andre på listen endnu. så den skal da nok falde igen når flere
"normale" mennesker har set den. der mangler trods alt hvad.. mindst 16000
stemmer til før den kommer op i samme "klasse" som dem der ligger top 10
lige nu. På den anden side er det da også okay. mangler nogle "nyere" film
helt deroppe. den eneste film inden for de sidste fem år som har nået bare
til top 30 med god ret er Memento. og nej. jeg mener hverken American
Beauty, Crouching Tiger, Hidden Dragon eller Saving Private Ryan har noget
at lave deroppe btw. ;)

Vh.
Thorbjørn

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 21-12-01 22:22

Hej !

Thorbjørn Henckel wrote:
[snap]
> Kan da nemt ske. Deres system går jo efter gennemsnittet af det der er
> stemt. Og da der er MANGE der mener den er 10 værd jammen så går det
> jo hurtigt. ;)
[snap]

Niks, det er ikke et normalt gennemsnit, formlen er nemlig konstrueret
sådan at den burde tage højde for antal stemmer........ men det synes
jeg nu ikke den er SÅ god til igen.... men nu må vi jo se......

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 22-12-01 03:42

> Niks, det er ikke et normalt gennemsnit, formlen er nemlig konstrueret
> sådan at den burde tage højde for antal stemmer........ men det synes
> jeg nu ikke den er SÅ god til igen.... men nu må vi jo se......

Lidt må det nu virke alligevel. Da filmen for et par dage siden kun havde
lidt over 1500 stemmer og et gennemsnit på 9.7, lå den ikke på plads nummer
1, men et pænt stykke nede i Top 100.

Jeg glæder mig til at kommer ind at se den :)

-The Baptizer
www.area42.dk
Følg med i internet julekalenderen Lille Per og Netpiraterne
http://www.area42.dk/lilleper.asp

Fra : dentro

Dato : 22-12-01 23:32

"Ulrik Jensen" <ulrik@qcom.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sådan at den burde tage højde for antal
stemmer........ men det synes
> jeg nu ikke den er SÅ god til igen.... men nu må vi

Jeg mener det er noget med at der tages højde for hvad
du tidligere har stemt. Det vil sige at stemmer du 10
hver gang du har set en film, så tæller dit 10-tal ikke
lige så meget, som et 10-tal fra folk der normalt giver
6 eller sådan noget.

http://us.imdb.com/ratings_explained står der i
hvert fald:
--------
IMDb publishes weighted vote averages rather than raw
data averages. Various filters are applied to the raw
data in order to eliminate and reduce attempts at 'vote
stuffing' by individuals more interested in changing
the current rating of a movie than giving their true
opinion of it.
The exact methods we use will not be disclosed. This
should ensure that the policy remains effective. The
result is a more accurate vote average.

---------

......og det tolker jeg sådan.

/dentro

Fra : nikolaj borg

Dato : 22-12-01 00:19

> [...]
> den ender som nummer ET på IMDB, efter hvad, 2-3 DAGE ?!!! det er sq
> ekstremt........ At den kan nå så langt til tops SÅ hurtigt kan sq

Jeg mener, at den et par dage før udgivelsen lå med et snit på 9,7. Folk,
der hopper ind for at se den de første par dage vil ofte være postivt stemt
overfor filmen, har glædet sig til den, etc. Battlefield Earth startede også
pænt, men røg senere ned blandt de 100 værste og derefter lidt op igen. Ikke
fordi, jeg vil sammenligne de to film, men når mainstreampublikummet får set
den skal den nok ryge lidt nedad.

/Nikolaj

Fra : Martin Krat

Dato : 22-12-01 00:25

Vi kan vel alle blive enige om at "The Godfather" med 9.1 i snit fortjener
den førsteplads, den har jo snart 30års jubilæum???

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 22-12-01 23:45

"Martin Krat" <krat@pedal.dk>
> Vi kan vel alle blive enige om at "The Godfather" med 9.1 i snit fortjener
> den førsteplads, den har jo snart 30års jubilæum???

Ih jo, vi kan allesammen blive enige om, at The Godfather er verdens
bedste film, for vi er jo så gode til at blive enige om sådan nogle ting
her i gruppen. Eller hvad?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-12-01 03:37

On Fri, 21 Dec 2001 21:27:13 +0100, Ulrik Jensen <ulrik@qcom.dk>
wrote:

>Nu skal jeg ikke sige at LotR: FoTR ikke er verdens bedste film, men at
>den ender som nummer ET på IMDB, efter hvad, 2-3 DAGE ?!!! det er sq
>ekstremt........

Nej; jo hurtigere, folk stemmer efter at have set en film, jo mere
"ekstrem" vil folks stemmer være.

Som udgangspunkt tager jeg karakteren for enhver film på IMDb, der er
under et par år gammel, med et læs salt. Nogle film holder første
gang. Nogle holder ved et gensyn dagen efter. Nogle holder ved et
gensyn 2 år efter. Og nogle holder mange år efter.

--
- Peter Brodersen
24 Days of Crashmas - julekalender: