Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Skumfiduser!!
Fra : Ink

Dato : 21-12-01 19:53

Jeg har et gammelt Canon AE-1 kamera, hvor tætnings materialet
rundt om film-døren er blevet til sort klister!!

Er der nogen der ved hvor det kan skaffes her i DK??

På engelsk hedder det "light baffle"
--
Henrik

Fra : Lars Bjoern Schaumbu~

Dato : 21-12-01 22:01

Ink wrote:

> [...]
> rundt om film-døren er blevet til sort klister!!
>
> Er der nogen der ved hvor det kan skaffes her i DK??

Hej Henrik
Jeg spurgte for nogen tid siden om det samme (Find evt. tråden "Utæt
kamera" på Google)
Jeg fik flere svar, fra tætningslister fra Silvan over
musemåtter/kontaktlim til tætningsmateriale fra filmpatroner.
Jeg må tilstå at jeg ikke har fået det prøvet endnu - når det nu ikke er
det eneste kamera jeg kan bruge

Held og lykke med projektet !

Mvh Lars

Fra : Ink

Dato : 22-12-01 10:07

Jeg har fundet noget i Tyskland, se link: (så kan det være min musemåtte holder
op med at ryste af skræk)

>http://www.micro-tools.com/Merchant2/merchant.mv?Currency=DKK<PLanguage=EN&Screen=CTGY&Store_Code=MTE&Category_Code=RES<

Se efter "Light baffle" Jeg syntes bare det er svært at se, hvad de forskellige
kit indeholder?? Jeg må se om jeg kan få fat i dem efter jul...

Forsendelsen er efter deres hjemmeside: "Europe Flat Rate (59.65DKK)", så det er
ikke så galt.

Det er et kamera jeg lige har købt, så jeg har ikke haft film i endnu.
Der sad også et stykke, til at tage stødet fra spejlet når det vipper op...Det
var noget "gratværk" : (

Jeg har da også et nyere kamera, men det er jo sjovt at have noget at makke med
her i julen...
--
Henrik

Fra : Peter Hyldrup

Dato : 21-12-01 22:29

Hej

Prøv hos PW Servicecenter i Rødovre, de kan muligvis hjælpe dig

Peter

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 22-12-01 09:54

Ink <inkasso@mail.dk> wrote in

> [...]
> rundt om film-døren er blevet til sort klister!!
>
> Er der nogen der ved hvor det kan skaffes her i DK??

Jeg har brugt tætningsliste fra Silvan - den med helt jævn overflade, ikke
med overfladeprofil. Ca. 8 kr meteren og nemt at arbejde med.

Fjern vattet fra den ene ende på en vatpind og brug den til at skrabe
med - det ridser ikke. Brug Isopropyl alkohol fra Matas på en vatpind til
at fjerne det gamle klister med. Hvis det ikke vil af, så brug vatpinden
til at lægge en dråbe af vædsken (væske?) der hvor det er genstridigt og
lad det ligge en halv time og kom så tilbage til det.

Vær tålmodig!

--
Hilsen
Kenneth

http://www.fotokritik.dk/?x=/oversigt.html?bruger=48

Fra : Ink

Dato : 22-12-01 10:12

On Sat, 22 Dec 2001 08:54:25 +0000 (UTC), Kenneth Darling Soerensen
<kenneth@darlingDOT.dk> wrote:

> [...]
>til at lægge en dråbe af vædsken (væske?) der hvor det er genstridigt og
>lad det ligge en halv time og kom så tilbage til det.

Skærer du det så bare til i bredden ?? Mine skal kun være ca. 2mm brede,
da de skal gå ned i en rille.
--
Henrik

Fra : Kell Christensen

Dato : 22-12-01 19:38

Ink <inkasso@mail.dk> wrote:

> Skærer du det så bare til i bredden ?? Mine skal kun være ca. 2mm brede,
> da de skal gå ned i en rille.

Brug stållineal e.lign. + en skalpel/hobbykniv med friskt blad.
Træk flere lette snit. Go' jul.

Med venlig hilsen
Kell Christensen

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 23-12-01 11:06

kell@mail.stofanet.dk (Kell Christensen) wrote in

> Brug stållineal e.lign. + en skalpel/hobbykniv med friskt blad.
> Træk flere lette snit. Go' jul.
>
> Med venlig hilsen
> Kell Christensen

Ligesom Kell beskriver her. Jeg laver gerne 2 stykker, ét til det flade
stykke og ét til det buede stykke i den ende hvor klappen ikke er fæstnet.
Det er nemt nok at sætte dem så tæt at der ikke slipper lys igennem.

Fra : Thomas Christensen

Dato : 25-12-01 23:31

"Ink" <inkasso@mail.dk> skrev i en meddelelse news:6h072u0nk7vm411288omrttkqeoo4lsgmu@4ax.com...

> [...]
> rundt om film-døren er blevet til sort klister!!
>
> Er der nogen der ved hvor det kan skaffes her i DK??

Jeg har gode erfaringer med materiale fra "Micro-tools"
Firmaet leverer stort set alt hvad der skal til for at reparere på dit kamera.
Adressen er http://www.micro-tools.com
Du kan betale med Credit-card - leverence har været hurtig og uden problemer
i de tilfælde hvor jeg har bestilt.

Thomas