Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Defekt APS kamera?
Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 21-12-01 18:55

Hej NG.

Jeg sidder med mit Kodak Advantix 4100ix zoom kamera, og overvejer at sælge
det. Men jeg er ikke sikker på om det er defekt eller ej. Sidst det var i
brug tog jeg en halv film, hvorefter jeg glemte at slukke for kameraet, og
dermed brugte jeg alt batteriet. Da jeg så efter laaang tid fik spolet
filmen tilbage og afleveret, viste det sig at den var tom. Kan dette skyldes
at kameraet ikke har fået lukket linsen, da det jo ikke er blevet slukket
rigtigt? Eller skyldes det nærmere en defekt i kameraet? Og hvad kunne denne
defekt evt. være?

Mvh.

--
Morten Bock Sørensen
Århus N

Fra : Pico

Dato : 22-12-01 13:57

> rigtigt? Eller skyldes det nærmere en defekt i kameraet? Og hvad kunne denne
> defekt evt. være?

Det r svært at sige med de oplysninger du giver, men jeg ville sætte en film i og
tage den, evt. bare en 12 stk. og så få den fremkaldt. Hvis du ikke har noget at
fotografere for tiden kan du bare tage nogle få billeder og få den fremkaldt
uden print, så koster det kun ca. 30 kr. og du ved om kameraet virker.

Pico

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 26-12-01 16:26

> [...]
fremkaldt
> uden print, så koster det kun ca. 30 kr. og du ved om kameraet virker.

Dette har jeg overvejet, men som jeg skrev er det også løbet tør for
batteri. Så bliver det pludselig dyrt når man er studerende. Batteri + film
+ fremkaldelse bliver vel nemt 150-200 kr. det er jo svinedyrt at fremkalde
aps film.

/Morten