Børn driver rovdrift på kultur.
Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 24-11-00 08:40

Det synes jeg var en sigende overskrift på Small-talks "fortolkning"
af melodi Grand Prix.

Nu skal det ikke være en hemmelighed at jeg er melodi grand prix
fanatiker, og jeg undrer mig over at Creamy-look-a-likes fortolker
sange, hvortil deres publikum ikke kender originalerne.

Fra : LazyA

Dato : 24-11-00 18:27

Anders H. Jørgensen <hede@mancity.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3a241ae3.5299808@news.stofanet.dk...
> [...]
> fanatiker, og jeg undrer mig over at Creamy-look-a-likes fortolker
> sange, hvortil deres publikum ikke kender originalerne.

Det kan altså ikke bringe mit pis i kog.
Det fortæller jo bare, hvor dårlig smag folk har.... hvis nogen altså vælger
at købe deres album. Og det er jeg da slet ikke i tvivl om.

Mht. deres fortolkninger, har jeg ikke hørt andet end småbidder i
reklamerne, men der er jo tale om sange på et (efter min mening)
"kunstnerisk lavt niveau", så kan de overhovedet ødelægges?
Desuden kender deres publikum ganske sikkert sangene. Af uransagelige
årsager høres de gamle grand prix klassikere af mange unge mennesker.

--
Anders Hagstrøm
stud.med.attitude

Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 25-11-00 00:28

On Fri, 24 Nov 2000 17:27:23 GMT, "LazyA" <lazya@iname.com> wrote:

> [...]
>Desuden kender deres publikum ganske sikkert sangene. Af uransagelige
>årsager høres de gamle grand prix klassikere af mange unge mennesker.

Ja, unge, men ikke under 15 år, efter min bedste overbevisning.
Derimod dem, som var ganske små og da Melodi Grand Prix var den store
fest-begivenhed. dvs fra 20 og op til 25.
Sangene er i alle tilfælde fremragende ørehængere, men det er da klart
at de også vinder på det nostalgiske, og det er der, jeg ikke forstår
hvor 12 årige sang-piger kommer ind i billedet.