Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flash til powershot G2
Fra : Klaus Jacobsen

Dato : 21-12-01 12:14

Hej!

Jeg overvejer at købe en flash til mit powershot G2, men ikke engang
forhandlerne kan give pålidelige råd.

Mit første spørgsmål er om det er nødvendigt at købe en Canon flash for at
få optimal udnyttelse?

Hvis det ikke er nødvendigt kan jeg fortælle at jeg har kigget på en Sigma
Ef 500, er den ok?
Hvis det er nødvendigt at købe en canon flash, så har jeg kigget på canon
speedlite 420EX, hvid siger i til den?

Jeg er nybegynder på foto området, men vil gerne lære at tage gode billeder
(også af andet end familien ved julebordet), så jeg vil gerne være sikker på
at det udstyr jeg køber ikke bliver for dårligt til mine behov allerede
efter ½ år.

mvh
Klaus Jacobsen

Fra : cloos

Dato : 21-12-01 15:37

> Hvis det er nødvendigt at købe en canon flash, så har jeg kigget på canon
> speedlite 420EX, hvid siger i til den?

420 EX er den absolut eneste rigtige til G2 (og til den gamle G1).

Har du kikket her?:

http://www.dpreview.com/reviews/canong2/

http://www.steves-digicams.com/2001_reviews/g2.html

http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_g2-review/index.html

http://www.megapixel.net/html/issueindex.html

Mvh, Steen.

Fra : John Friis Løndal

Dato : 23-12-01 09:45

>Hvis det er nødvendigt at købe en canon flash, så har jeg kigget på canon
>speedlite 420EX, hvid siger i til den?

Jeg har en Speedlite 420EX på en G1 og er vældig tilfreds med denne
kombination, specielt mulgheden for at reflektere lyset giver nogle
rigtig gode billeder.

Fra : Poul Larsen

Dato : 24-12-01 00:07

Har lige bestilt en > speedlite 420EX, hvid siger i til den til 2200 kr i
multimediashoppen

--

Venlig hilsen / Best regards
Poul Larsen

Fra : lars

Dato : 30-12-01 23:13

jeg har også lige købt en speedlight 420ex til mit G2.
den er jeg meget tilfreds med, ingen røde øjne
på dem jeg tager billeder af overhovedet.
ret cool

hilsen lars