ISDN-Router som hub/swich
Fra : Peter C

Dato : 21-12-01 10:50

Hej gruppe

Jeg skal ha stablet et 4-computer´s netværk på benene, så kammeraterne og
jeg kan spille lidt her i juleferien.

På mit arbejde har vi en ISDN-Router af mærket Allied Telesyn AR140. som
ikke bruges mere, og derfor kan lånes.
Bagpå denne er der 4 stk. RJ-45 stik der er samlet i en Tuborg-klamme hvor
der står LAN.

Vi har alle 4 100Mbit netkort, og adgang til både krydsede og lige kabler.

1) Er der nogen der kender sådan en router, og kan sige mig om den kan/vil
fungere som hub/swich til det påtænkte netværk. (jeg har støvet manualen
igennem, og der står INTET om de 4 LAN-RJ45-stik, det er også derfor jeg
ikke ved om det er hub eller swich)

2) Hvilke kabler skal vi bruge fra computerne til routeren, HVIS den duer
som hub/swich

3) Er der noget andet jeg bør vide / være opmærksom på i forbindelse med
dette "projekt"

Alt input er velkomment

Glædelig jul

Peter C.

Fra : Martin Petersen

Dato : 21-12-01 15:57

Peter C wrote:
> [...]
> fungere som hub/swich til det påtænkte netværk. (jeg har støvet manualen
> igennem, og der står INTET om de 4 LAN-RJ45-stik, det er også derfor jeg
Kender ikke den konkrete router, men det er sandsynligvis en hub der er
indbygget (enten det eller en switch), og det er sikkert 10Mbit - så hvis
jeres netkort er 10/100 kan du sagtens bruge den.

> 2) Hvilke kabler skal vi bruge fra computerne til routeren, HVIS den duer
> som hub/swich
Almindelige TP kabler - dvs. ikke krydsede

> Glædelig jul
Tak, og i lige måde..

/Martin