Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Pinnacle studio 7
Fra : PRESTIJ

Dato : 21-12-01 00:04

Jeg har købt subject pakken med kort og det hele.
Men programmet hænger når man skal lave en avi om til DV og føre videre til
kameraet. I preview er der både billede og lyd.

Nogen gange kan den finde på at der er ingen dv camera.

Er der nogen der har mere forstand med programmet??

Findes der ikke et andet program til konvetere filerne til DV og derefter
bruge Studio programmet??

På forhånd tak

Fra : LT

Dato : 21-12-01 15:11

"PRESTIJ" <prestij@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har købt subject pakken med kort og det hele.
> Men programmet hænger når man skal lave en avi om til DV og føre videre
til
> kameraet. I preview er der både billede og lyd.

Jeg har Pinnacle dv 300 jeg har det samme problem og har heller ikke fået
løst det , hos mig virker det som om det er ledningen fra kortet over til
kameraet , har prøvet en ny duede heller ikke , hvad er det for et kamera du
har ? Jeg har et Sony dcr-trv 110e og bruger en Widge , det kunne også være
den , der er noget galt med .

> Nogen gange kan den finde på at der er ingen dv camera.

samme her

> Er der nogen der har mere forstand med programmet??
>
> Findes der ikke et andet program til konvetere filerne til DV og derefter
> bruge Studio programmet??

Jeg har opgivet , så nu konverterer jeg hele muleviten til mpeg 2 og brænder
det på en cd som SVCD og afspiller det derefter på min DVD- spille , det er
næsten samme kvalitet som det du får fra kameraet , du skal bare være
opmærksom på at det er ikke alle DVD afspillere der kan spille SVCD
http://www.vcdhelp.com/burnmpg.htm på dette link står der en del om video.

Jeg bruger Adobe 6.0 der fulgte med kortet til at redigere
jeg ved ikke om det her har været til nogen hjælp for dig
mvh
Lasse

Fra : Erik Thorsen

Dato : 22-12-01 10:37

"LT" <lasse@nitro.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har et Sony dcr-trv 110e og bruger en Widge , det kunne også være
> den , der er noget galt med .

Hej venner

Jeres problem er nok ikke så ligetil. problemet med den slags kort og
materiel er, at de sælges kritikløst - ih det så nemt- det er ikke nemt.

Først og fremmest. Der skal altid være installeret ekstra harddiske gerne i
raid. Det er vigtigt, at programmets temp. Files (auxiliary) ikke bliver
smidt på samme disk som styresystemet, der ellers vil sande til på nul komma
fem og alt låser.

En anden årsag til problemer er, at disken ikke kan følge med når
styresystemet skal skrive til samme disk som Studio 7 skriver sine temp.
Files som er resursekrævende som bar s..... Prøv at teste overførelsesraten,
hvis den er under 17 - 18 mb sek. Så glem alt om redigering og encoding på
den maskine.

Og så det sidste problem. Kameraernes evne til at kunne modtage DV signaler
retur er mildes talt noget skidt. Selv de bedste Sony - Canon (til en
formue) er ikke gode nok. Det kan godt fungere en tid men så taber
computeren pusten og videostrømmen afbrydes, hvis altså ikke maskinen er
helt optimeret til dette brug, hvad også indbefatter, at computeren KUN
bruges til videoredigering. Skal det hele køre problemfrit er man nødt til
også at anskaffe dedikeret videorekorder. Jeg har selv købt en JVC hr-DVS2,
som jeg er godt tilfreds med og som aldrig giver stop i ind- og
afspilningen.

Skal man redigere en del video og bruge sit kamera til videobåndoptager, så
holder den desværre heller ikke ret lang tid. De er slet ikke konstrueret
til det hårde slid videoredigering i virkeligheden er. Ok, skal man kun
redigere en enkelt feriefilm eller to og bruger en computer som før nævnt,
så er det helt fint.

Der havde jeg nær glemt. maskine skal diskfragmenteres efter hvert brug af
videoredigering - og det er HVER gang.

ellers god jul

hilsen erik thorsen

www.uddan.dk