Ludwigia repens...
Fra : John Arild Graff

Dato : 20-12-01 22:40

Hei !

Jeg har et par Ludwigia repens som har vokst seg altfor lange. Kan planten
kappes og plantes på nytt, det vokser ut noen lange tråder høyt oppe på dem
som kanskje er nye røtter ?

5 - 10 cm opp på fra bunnen vokser det noe som ser ut som avleggere. Kan
disse tas av og plantes på nytt ?

Har noen ellers tips om stell av denne planten ?

John Arild

Fra : Finn Jensen

Dato : 20-12-01 22:57

"John Arild Graff" <graff@online.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> disse tas av og plantes på nytt ?
>
> Har noen ellers tips om stell av denne planten ?

Hej,

Hvis du beskære Ludwigia repens så vil den sætte en masse sideskud og dem
kan du tage af og plante.

Nu vi er ved Ludwigia så vis du kan komme i nærheden af nogle Ludwigia
glandulosa (perennis), så køb et par planter for disse er rigtig smukke og
overgår, efter min mening L. repens. Dog er de langsvoksende og en del svære
men utrolig smukke især sammen med regnskovs akvarier med spagnum.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Arild Madsen

Dato : 20-12-01 23:05

John Arild Graff wrote:

> [...]
> disse tas av og plantes på nytt ?
>
> Har noen ellers tips om stell av denne planten ?

Tok en rask titt på tropica.dk
Det ser ut til at den kan klippes ned.
Jeg tror nok du har rett i at det er røtter som vokser ut på stilken,
selv pleier jeg å se på det som et tegn på at planten kan deles ved å ta
av avleggere.

Arild