SNE :c)
Fra : Kosmonauten

Dato : 20-12-01 22:02

Hejsa gruppe,
fra min kilde i det jyske, kan jeg forstå at i har fået en pæn mængde sne,
det har vi så sandelig også fået lidt af her i Kjøwenhavnstrup.
Det er skisme skønt at se sin hund være kåd og glad og fjantet, det smitter
nemlig :c)

Håber i har fået lidt fornøjelse af det og at jeres hundes "snehumør"
smitter af på jer.

Med sneboldshilsen
Martin & Laika

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 20-12-01 22:27

"Kosmonauten" <kosmonauten@olsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det har vi så sandelig også fået lidt af her i Kjøwenhavnstrup.
> Det er skisme skønt at se sin hund være kåd og glad og fjantet, det

Ja det sneede da også her på Ribe kanten sidst på eftermiddagen men
det er da regnet væk nu, så måske slipper vi alligevel for det da ækle
hvide noget som jeg synes er det værste der findes .. og jeg håber
stadig på en grøn jul dog uden den blæst der nu farer hen over den
vestjyske vadehavskyst .. mvh Ami

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 21-12-01 10:56

> [...]
> hvide noget som jeg synes er det værste der findes .. og jeg håber
> stadig på en grøn jul dog uden den blæst der nu farer hen over den

Det må være fordi at det snart er jul , for nu er det anden gang at vi er
enige Jeg håber også på en grøn jul .

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 21-12-01 11:20

"Punish the deed,not the breed"
<http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@> skrev i en
meddelelse news:tCDU7.1342$Zm5.198566@news000.worldonline.dk...
og jeg håber

> Det må være fordi at det snart er jul , for nu er det anden gang at
vi er
> enige Jeg håber også på en grøn jul .

Det lyder da helt utroligt .. vi må huske at sætte kryds i kalenderen
så vi kan kigge på de gange vi har været enige når vi nu engang i det
nye år garanteret igen bliver uenige om en masse .. kan du have en
god dag ..

Fra : Stine

Dato : 20-12-01 22:50

Hej
Ja, mine hunde nød også sneen. De blev sat i løbegården så snart det
begyndte at "drysse" ... Findes der noget bedre end sne til at rense en
langhåret pels
Men ihh.. hvor de drønede rundt og hyggede sig.
Mindre sjovt var det nu at køre til by-træning.. ØV det var glat..
Men væk er sneen nu igen.
God jul til alle
Stine

Fra : Kosmonauten

Dato : 20-12-01 23:15

"Stine" <santippe@hund.dk> skrev i en meddelelse
>Findes der noget bedre end sne til at rense en
> langhåret pels
> Men ihh.. hvor de drønede rundt og hyggede sig.
> [...]
Hejsa,
det har jeg også set fidusen i ;c)
Laika er nemlig begyndt at blive lidt mere "Springeragtig" i sin pelspragt.
Og det er sku da dejligt at se sin hund el. hunde fjante rundt i sneen. At
sneen så er regnet væk, tja så skal jeg åbenbart ikke ud og fjerne den i
morgen tidligt, ded ær bor dæjligt ;c)

Ditto Jul herfra.
Martin og den totalt kåde snehund.

Fra : John

Dato : 20-12-01 22:59

> [...]
> nemlig :c)
>
> Håber i har fået lidt fornøjelse af det og at jeres hundes "snehumør"

Ja!, sne er fedt og absolut ikke noget hvidt stads. Meget mere
af det tak, så vi kan få en dalende hvid jul og masser af
snebolde i nakken :).

Med kong frost hilsen!.
John & Basse.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-12-01 23:30

"Kosmonauten" <kosmonauten@olsen.mail.dk> skrev :

>Det er skisme skønt at se sin hund være kåd og glad og fjantet, det smitter
>nemlig :c)

Jep - der er dømt snefjollerier her på Stevns også

--
jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil

Fra : MM

Dato : 21-12-01 09:59

Ja altså Samson kunne altså ikke finde ud af at sætte sin fine bagdel i det
hvide noget, så han valgte at lægge klatterne inde i nat..Så kunne vi selv
bære dem derud hvis vi gad....Åååååh det er så skønt at have hund, særligt
når der skal en trillebøre til at køre klatterne væk i
(Samson er forresten en Grand danois på 7 mrd)

God jul til alle
--
Knu MM

Jamen så var det jo her jeg skulle reklamere for den rigtig fede hjemmeside,
jeg endnu ikke har fået lavet ikk´?

Fra : coppi

Dato : 21-12-01 11:31

Hej.

Det kan da simpelthen ikke passe,at der er så mange her i gruppen,der ikke
vil have hvid jul.

Her i huset eeeeeellllllsskkkkeeeer vi sne, jo mere, des bedre.Jo koldere,
des bedre.Selv om mit job kræver snerydning.

Vufferne bliver helt vilde.Vi fik lidt igår her i Nordjylland, det er næsten
væk.Så vi håber der kommer noget mere inden jul.

Glædelig jul.

coppi

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 21-12-01 11:36

"coppi" <annie321@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Det kan da simpelthen ikke passe,at der er så mange her i
gruppen,der ikke
> vil have hvid jul.

Der skal syv til mange .. ved du ikke det ?? og indtil nu er vi da
kun to der ikke kan lide sne og kulde .. mvh Ami mine hunde elsker
det, men selv deres glæde kan i denne sag ikke formilde mig og få mig
til at kunne lide sne ..

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 21-12-01 12:59

> Det kan da simpelthen ikke passe,at der er så mange her i gruppen,der ikke
> vil have hvid jul.

Jeg kan slet ikke se det fede i at det sner ! det er da kun børnene der vil
ud og kælke der har glæde af det efter min mening ! efter at have skravet
sne af bilen i 20 min indvendigt og udvendigt + at motoren aldrig bliver
varm og sne i øjene og næseborene jeg kan slet ikke se det sjove og det
kan min hund heller ikke man bliver jo våd aaaddd

Fra : Alex Linaa

Dato : 21-12-01 13:24

"coppi" <annie321@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Det kan da simpelthen ikke passe,at der er så mange her i gruppen,der ikke
> vil have hvid jul.

Ja her er da et par stykker der også elsker sne.
At have en Sct. Bernhard uden sne, er som at køre en Ferrari på en markvej -
Den kan ikke helt komme i fulde omdrejninger.

At jeg så tillige elsker at kælke med mine børn, og køre isbåd hvis det
bliver koldt nok, gør mig jo nok til en blanding mellem et stort legebarn,
og en Bernhard-kloning

Mit nye motto for vinteren: "Sne til taget!"

Selv glædelig jul
Alex

Fra : Dorthe

Dato : 21-12-01 13:49

> Mit nye motto for vinteren: "Sne til taget!"
>
> Selv glædelig jul
> Alex

Jaaah!!!
Som nybagt Skt. Bernhardejer går jeg rundt og spejder efter den lovede sne. Jeg
glæder mig vildt til at se ham folde sig ud i sit rette element. I går lå der
nogle få millimeter, og han gjorde sit bedste for at få det gnedet ud på hele
kroppen ved at vride og vende sig på alle leder og kanter.

Nu venter vi bare på at få et tykt og dejligt snelag, så fræseturene over
markerne får en helt nu dimension!

Hilsen Dorthe og Ikke-længere-tissende-indenfor-Nansen

P.S. Hvad skulle der dog være galt med sne op OVER taget???

Fra : Alex Linaa

Dato : 21-12-01 13:59

"Dorthe" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jaaah!!!
> Som nybagt Skt. Bernhardejer går jeg rundt og spejder efter den lovede
sne. Jeg
> glæder mig vildt til at se ham folde sig ud i sit rette element.

Glæd dig, det er et flot syn ))))

> I går lå der
> nogle få millimeter, og han gjorde sit bedste for at få det gnedet ud på
hele
> kroppen ved at vride og vende sig på alle leder og kanter.

Ja der er sne indbygget i generne på Bernharden.

> Nu venter vi bare på at få et tykt og dejligt snelag, så fræseturene over
> markerne får en helt nu dimension!

Køb også rigeligt med godbidder. Hvis de kastes med jævn hånd i sneen, kan
sådan en fætter rydde en indkørsel på nul komma fem
Ellers vil din hund elske at "redde" godbidderne fra den sikre frostdød i en
stor snedrive.

> P.S. Hvad skulle der dog være galt med sne op OVER taget???

Så kommer der røg ud af brændeovnen

Alex

Fra : Kosmonauten

Dato : 21-12-01 14:50

"Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sådan en fætter rydde en indkørsel på nul komma fem
> Ellers vil din hund elske at "redde" godbidderne fra den sikre frostdød i

Hej Alex,
det var et godt tip du kom med, Laika'en ælsger at boltre sig i sneen, og
har taget livet af mange godbidder i sneen.
Nu kan hun få lov til at rydde haveindgangen.
(Hmm, så må hun jo rykke op i klassen af "brugshunde")

Godt initiv med en "sneafstemning" ;c)
God Hvid Jul og Godt Nytår
Martin & Laika

Fra : coppi

Dato : 21-12-01 22:26

">
> [...]
> sådan en fætter rydde en indkørsel på nul komma fem
> Ellers vil din hund elske at "redde" godbidderne fra den sikre frostdød i

Hej Alex.

Hvor mange Bernharder skal der til for at rydde en gårdsplads og så et lille
stykke vej ud til astfalten ?
Så vil jeg overveje at købe det antal du foreslår her i foråret, så kan de
vel være klar til næste vinter.

coppi

Fra : Alex Linaa

Dato : 22-12-01 13:39

> [...]
> stykke vej ud til astfalten ?
> Så vil jeg overveje at købe det antal du foreslår her i foråret, så kan de

(Gårdspladsens diameter * 3,14 * antal godbidder pr kg.) / (kg Bernhard *
millimeter sne * (1-relativ temperatur)) *hehe*

Har du tænkt på hvor meget sådan nogle sneplove spiser resten af året?

God jul, og held og lykke med dit projekt
Alex