PCI Bridge Driver og IDE-controllere
Fra : Anders Jørgensen

Dato : 20-12-01 20:44

Hejsa.... håber det er den rigtige gruppe....

Jeg har to problemer:

1) Jeg mangler en PCI bridge driver.... på mit bundkort står der MS6167, og
jeg er ikke helt klar over hvad det er for et.... nogen der ved hvordan jeg
får fat på den???

2) Der er tilsyneladende problemer med Primary og Secondary IDE
controller(e)... jeg aner ikke hvordan jeg får det til at virke igen...
dette problem opstod da jeg prøvede at tilslutte en ekstra harddisk - det
fungerede ikke rigtig, så jeg pillede den af igen. Nu står jeg tilbage med
det lort!

Håber meget på hjælp.

Mvh. Anders

ps: Hvis det er til nogen hjælp, er det en athlon processor....

Fra : Peter Schrøder

Dato : 21-12-01 08:37

"Anders Jørgensen" skrev

> [...]
MS6167, og
> jeg er ikke helt klar over hvad det er for et.... nogen der ved

Hvis du skal ha' nye drivere ligger de hos MSI på:
http://www.msi.com.tw/
Men hvis driverne har været installeret ligger de jo antagelig
på dit C drev stadigvæk.

> [...]
det
> fungerede ikke rigtig, så jeg pillede den af igen. Nu står jeg tilbage

Nu skriver du ikke, hvilket OS du kører med, så...
I enhedshåndtering er driverne markeret med gule udråbstegn?
I givet fald skal du dobbeltklikke på enheden og "opdatere" driveren.
Lad den selv søge på C og den vil sikkert finde den rette driver.
Hvis ikke, må du downloade de nye drivere fra MSI, pakke dem ud
og gemme dem et sted du kan finde dem igen. Hvis der er en
"setup" med driverne skal du køre den, og hvis ikke skal du
gentage proceduren med "opdater driver" og vise den vej
til mappen hvor du udpakkede den downloadede fil.
Peter
pschATmail1.stofanet.dk
Replace AT with @ to reply.