Lyd DEF. efter bios upgradering
Fra : Jacob Pristed

Dato : 20-12-01 17:27

Hej

Jeg har lige upgraderet min bios og så den
understøtter mere ram (det gør den nu, og det virker fint)

NU er der kommer det problem at lyden HAKKER
og jeg har snart prøvet alt, men kan ikke finde fejlen.

win2k pci
sb128

Hvad er der gået galt (updaten gik som den skulle)
TAK

Jacob

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 20-12-01 17:31

Jacob Pristed wrote:

<snip>
> NU er der kommer det problem at lyden HAKKER
> og jeg har snart prøvet alt, men kan ikke finde fejlen.
>
> win2k pci
> sb128
<snip>

Sæt PCI latency til 32.

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Jacob Pristed

Dato : 20-12-01 23:32

Tak for dit svar
Men hvor indstiller jeg det henne ???
ps. det er en ældre maskine!

Jacob

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 20-12-01 23:47

Jacob Pristed wrote:

> Tak for dit svar
> Men hvor indstiller jeg det henne ???
> ps. det er en ældre maskine!
>
> Jacob
<snip>

Det indstilles i BIOS, som regel under enten "chipsæt setup" /
"Advanced Chipset Features", "PCI/PnP Settings" eller i nogle
tilfælde endda "Integrated Peripherals". Det afhænger meget af
hvilket bundkort det er.

--
MVH
Thomas A. Frederiksen