Skærme
Fijala 3554
Hvilken 21" skærm
Fra : Kim M.

Dato : 20-12-01 17:19

Hejsa

Da min trofaste Viewsonic 21" model 21ps er brændt af efter lynnedslag, skal
jeg have invisteret i en ny, men det store spørgsmål er bare, hvilken en??
Er der nogen der har nogle gode erfaringer med 21" skærme. Jeg kan lige så
godt sige med det samme, jeg er ikke stor tilhænger af Sony og deres
triniton billedrør, så det kan ikke komme på tale. Jeg har tænkt lidt på en
Hitachi skærm CM815ET Plus. Er det et godt valg, er der en anden hitachi
skærm der er et bedre valg, eller er der et andet mærke jeg bør overveje i
stedet for??? Prisen betyder ikke så meget. Jeg skal ikke bruge den til
noget specielt ud over at have den, så den skal ikke bruges til noget helt
vildt grafisk. Jeg har bare haft 21" i lang tid, og det er svært at vende
sig af med.

På forhånd tak for hjælpen. Alle råd modtages og kommer med i mine
overvejelser om hvilken skærm jeg skal have købt.

mvh

Kim M.
khm@indbakke.dk

Fra : Skimmerhorn

Dato : 20-12-01 18:06

"Kim M." <khm@xxxindbakke.dk> skrev i en
> [...]
> skærm der er et bedre valg, eller er der et andet mærke jeg bør
overveje i
> stedet for??? Prisen betyder ikke så meget.

Jeg kan stærkt anbefale Eizo F980, det er en super, ikke trinitron,
skærm -
med Hitachi billedrør. Har vundet alle tests.

Mikkel

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 20-12-01 18:52

Kim M. wrote:

> På forhånd tak for hjælpen. Alle råd modtages og kommer med i mine
> overvejelser om hvilken skærm jeg skal have købt.

La Cie laver noget ret lækkert.

Mvh

Bruno

Fra : dr. nrj

Dato : 21-12-01 03:17

> [...]
>
>På forhånd tak for hjælpen. Alle råd modtages og kommer med i mine
>overvejelser om hvilken skærm jeg skal have købt.

Vil du undgå trinitron (og nok også det stort set samme diamondtron)
så er dine muligheder i dag ret begrænsede, da næsten alle 21'
producenter anvender tron rør - men der er flg muligheder:

Hitachi,
Eizo (laver både 21' med og uden tron rør)
og så mener jeg stdig, at man kan få en Viewsonic 21' - men den er
gammel - alle Viewsonics nye 21' er med tron rør (fra Mitsubishi/NEC)

Men vælger du Eizo 980 eller Hitachi's nye 21' topmodel med fladt
billedrør, så er du også RET godt kørende.

Regn med at skulle give ml. 12.000 og 18.000 kr for disse topmodeller.

Venlig hilsen/Kind regards

dr. nrj

mail: dr_nrj@no_spam_hotmail.com

Fra : Sven Ronnow

Dato : 26-12-01 17:09

Jeg synes nu ikke, du skal kimse ad de gode, gamle trinitron skærme. På
kontoret har jeg en IBM (OEM Sony) 21" skærm, som er 8 år gammel, og den
virker stadigvæk perfekt.
Sven