aopen ax6bc hvilken cpu ?
Fra : Michael Terp Laursen

Dato : 20-12-01 13:27

Hej

Jeg vil høre om nogen har erfaringer med aopens bundkort model ax6bc.
1) Har nogen prøvet et CPU converter kort på deres slot 1 aopen bundkort ?
Hvilket mærke convertet (aopen/asus) ? og hvilken cpu ?
2) Jeg er også interesseret i hvor stor en CPU der kan komme i bundkorten ?
På aopen hjemmeside har de testet en 850 Mhz PIII (8,5*100) og den virker.
Men der er jo kommet en PIII 1 Ghz (10*100) og en 1100 Celeron samt en 1200
celeron med en ny opbygning. Jeg har set en på www.overclockers.com der køre
en celeron 900@1200 (9*133,33) så den kan åbenbart godt køre denne
hastighed. Har nogen viden om hvilke CPU-er der virker så skriv venligst.

MVH.
Michael

Fra : orbital

Dato : 20-12-01 13:53

On Thu, 20 Dec 2001 13:26:34 +0100, "Michael Terp Laursen"
<mtla98@hum.auc.dk> wrote:

> [...]
>en celeron 900@1200 (9*133,33) så den kan åbenbart godt køre denne
>hastighed. Har nogen viden om hvilke CPU-er der virker så skriv venligst.

Jeg bruger det bundkort. Celeron 1200 er tualatin, fcpga2, og ikke
kompatibel med bundkortet. Men ellers ligger grænsen højt, ved f.eks.
9x133=1200 for celeron 900 ved 1.85 volt og med golden orb køler.
Det kører jeg med.

Multiplier i bios går ikke til 9x. Men det ignoreres alligevel under
boot, og er ligegyldigt.

Jeg bruger en soltek sl-02A++ slocket. Du skal have fat i en fcpga
slocket, ellers booter det ikke (ppga). Jeg kan kun anvise en engelsk
leverandør:
http://www.overclockers.co.uk/acatalog/Online_Catalogue_Overclocking_Accessories_27.html

prøv at kontakte http://www.imw.dk om de har det stadigvæk. 148 kr.
ifølge edbpriser. Hvis kun du kan få fat i en ppga adapter, kan den
modificeres:
http://www6.tomshardware.com/cpu/00q1/000229/
det er en lus bagpå print, og et klippet ben på cpu'en.

Jeg bruger desuden en promise ata100 pci controller. For at boote på
den skal man anvende nyeste bios 255.

Jeg mener afgjort, at du kan køre PIII 1000 såvel som celeron 1100.

Ved 133 MHz fsb sker der det, p.gr.a. bx chipset, at agp kører (check
lige agp jumperen) 33 % overclocked, altså 89 MHz. Men pci kører
nominelt ved 1/4 gange 133=33 (også 1/4 ved 124). Dette kan mit
voodoo3 2000 agp grafikkort godt være med til. Det kan også alle
radeon grafikkort og de fleste bedre mærker geforce.

Så krum hals !

mvh

John

Fra : Anders Sørensen

Dato : 21-12-01 17:13

"orbital" <johnknuhtsen@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Jeg bruger en soltek sl-02A++ slocket. Du skal have fat i en fcpga
> slocket, ellers booter det ikke (ppga). Jeg kan kun anvise en engelsk

Hvad med denne hos www.prc-data.dk : ASUS S370-DL Converter til Slot 1
Single/Dual Bundkort?
Mon den virker?

Mvh.