Starte en process i baggrunden
Fra : Morten Blinksbjerg N~

Dato : 20-12-01 13:13

Hej,

Jeg har et debatforum, der gerne skulle sende en mail rundt til alle
der abonerer. Det ta'r ca. 30 sek. at sende mailen, derfor vil jeg
ikke lade submit siden sende mails rundt, men finde på noget smartere...

Jeg vil helst finde en løsning der ikke kræver cronjobs eller eksterne
programmer, da jeg ikke kan garantere, at det er tilrådighed på den server
jeg skal bruge...

Det eneste jeg sådan set skal, er at requeste et eksternt php script, og
ikke vente på, at det kører færdigt.

Noget lignende:

system("wget http://host/script.php &");

Jeg vil bare ikke bruge eksterne programmer...

Er der nogen der har prøvet noget lignende før, og har et tip til hvordan
jeg gør?

--
Morten Blinksbjerg Nielsen
http://www.mbn.dk/

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-12-01 13:26

"Morten Blinksbjerg Nielsen" <usenet@mbn.dk> writes:

> Jeg har et debatforum, der gerne skulle sende en mail rundt til alle
> der abonerer. Det ta'r ca. 30 sek. at sende mailen, derfor vil jeg
> ikke lade submit siden sende mails rundt, men finde på noget smartere...

Måske du kan bruge:
<http://www.dk.php.net/manual/en/function.register-shutdown-function.php> ?

--
Jacob - www.bunk.cc
To err is human, to forgive unusual.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 20-12-01 13:27

Morten Blinksbjerg Nielsen skrev:

> Jeg har et debatforum, der gerne skulle sende en mail rundt til alle
> der abonerer. Det ta'r ca. 30 sek. at sende mailen

Hvorfor? Bruger du mail() for hver eneste gang, du udsender en email?
Hvad med Bcc i stedet for?

> [...]
>
> system("wget http://host/script.php &");
>
> Jeg vil bare ikke bruge eksterne programmer...
>
> Er der nogen der har prøvet noget lignende før

Ja. Det er desværre ret omstændeligt at sørge for, at
kommandolinjekaldet returnerer med det samme, men følgende virker for
mig:

exec(PICTUREINDEXER." $prefix $username >> ".LOG." 2>&1 &");

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Morten Blinksbjerg N~

Dato : 20-12-01 13:33

> Hvorfor? Bruger du mail() for hver eneste gang, du udsender en email?
> Hvad med Bcc i stedet for?

Doh!

- kender du det, hvor man har siddet og stiret sig blindt i et problem
uden at se den mest åbenlyse løsning... :)