PHP Warning: Unable to load dynamic librar~
Fra : Michael Houmaark

Dato : 20-12-01 12:38

Hej Alle

Hvis der er en der kender eller ved hvad jeg skal gøre med denne fejl :

PHP Warning: Unable to load dynamic library './php_mssql.dll' - The
specified procedure could not be found. in Unknown on line 0

Ville jeg være glad

Info :

Windows NT server (php installeret)
virker fin indtil jeg siger at filen php_mssql.dll skal bruges.
Filen ligger i biblioteket C:\php

Har kørt helt fint på en anden server men efter den er lagt over på en anden
har der været denne fejl

Hvis der er nogen der kan hjælpe vil jeg være meget glad.

MvH
Michael

Fra : Jonas Delfs

Dato : 20-12-01 22:04

"Michael Houmaark" <Michael@Houmaark.dk> wrote in message
> [...]
> PHP Warning: Unable to load dynamic library './php_mssql.dll' - The
> specified procedure could not be found. in Unknown on line 0

Du prøver at loade et modul/extension (MS SQL understøttelse) som ikke kan
findes.
Vis evt. indholdet af filen så er det lidt lettere at spå årsagen. (gerne en
..phps)

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Michael Houmaark

Dato : 20-12-01 13:11

I mit test fil er der ingen funktioner til selve MS SQL så det har ikke
noget at gøre med den har kun problemer med at selve php_mssql.dll ikke kan
findes

men hvis du vil se den så er det bare :

<?php
print "hej";
?>

Fra : Jonas Delfs

Dato : 20-12-01 22:34

> I mit test fil er der ingen funktioner til selve MS SQL så det har ikke
> noget at gøre med den har kun problemer med at selve php_mssql.dll ikke
kan
> findes

Det har heller ikke noget at gøre med om du egentlig bruger
mssql-funktionerne, men om du prøver/der prøves at loade modulet. Hvis ikke
du har en dl('./mssql.dll'); et sted i filen er det nok fordi der i php.ini
'mangler' et ; (semicolon) foran linien om mssql-modulet.

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Michael Houmaark

Dato : 20-12-01 13:43

Jeg skal bruge denne funktion i et andet script og jeg har rette i php.ini
så den referere til C:\php\
biblioteket og filen ligger der men kan bare ikke eksekvere denne fil *???*

Fra : Jonas Delfs

Dato : 20-12-01 22:49

> Jeg skal bruge denne funktion i et andet script

Hvilken funktion? - M$ SQL-funktioner generelt?

> og jeg har rette i php.ini
> så den referere til C:\php\
> biblioteket og filen ligger der men kan bare ikke eksekvere denne fil
*???*

Hvor ligger denne mssql.dll helt præcist? - og hvordan refererer du til den?

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Michael Houmaark

Dato : 20-12-01 15:06

Den ligger i C:\php bilbioteket som jeg skrev i første mail.
og ja det er selve dll filen der ikke kan findes og det har desvære ikke
noget at gøre med selve funktionerne inden i selve php_mssql.dll der er galt
med bare det var sådan så kunne jeg sige at det var mig selv *G*
og har skrevt i filen efter '=' tegnet 'C:\php\' og har også prøvet med
'C:\php' men intet virker

Fra : Jonas Delfs

Dato : 21-12-01 00:23

> [...]
> med bare det var sådan så kunne jeg sige at det var mig selv *G*
> og har skrevt i filen efter '=' tegnet 'C:\php\' og har også prøvet med

Det skriver i koder. Prøv at læse her:
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html og sæt gerne et par kommaer
og punktummer så dit problem er lidt lettere at tyde.
Prøv at poste den stump fra din php.ini der indeholder
extension-konfigurationer.

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 21-12-01 00:11

> [...]
> og ja det er selve dll filen der ikke kan findes og det har desvære ikke
> noget at gøre med selve funktionerne inden i selve php_mssql.dll der er

Som der står under release notes til PHP 4.1.0 kan du ikke bruge gamle
moduler med den nye (det er FAKTISK DERFOR de har valgt at kalde den 4.1.0
og ikke 4.0.8 eller lign.) - du skal bruge de nye moduler der er kompileret
med den nye PHP. Altså: At downloade den store pakke!

(Har ikke selv installeret v4.1.0 så ved ikke om den faktisk virker...)

;)

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 21-12-01 00:13

> Som der står under release notes til PHP 4.1.0

Ahem - her burde jeg nok have smidt et link ind:

http://dk.php.net/release_4_1_0.php

Læg især mærke til teksten "Make sure you only use extensions built with PHP