Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus C1400XL vs C-990Zoom
Fra : Heidi Engelbrecht

Dato : 20-12-01 09:38

Er der nogen som kan fortælle mig hvad et Olympus C1400XL kan som et C-990
Zoom ikke kan? Og hvad er prisen for et velholdt C1400XL?

--
Med venlig webhilsen
www.Heidi.Engelbrecht.net

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 20-12-01 19:24

Hej Heidi.
Olympus C1400 var fremragende da det i sin tid kom frem. Men i dag er tiden
for længst løbet fra dette kamera. Med sine 1,4 megapixels har det svært ved
at klare sig i sammenligning med andre kameraer.Objektivet er ikke særlig
fremragende , det er blevet kritiseret for at fortegne på bl.a. vidvinkel.
De tekniske komponenter i kameraet er ligeledes blevet overhalet af nye
hurtigere mere kraftfulde ting.
Hvis du skal bruge kameraet til at udskrive perfekte fotos i A4 størrelse
eller større er 1,4 megapixels lige i underkanten.
C-990 har lige den mere kraft du skal bruge. Med sine 2,1 megapixel og
nyere teknologi er det et noget mere hany kamera i en fornuftig prisklasse.
Du spørger om prisen på et brugt C1400. Det er svært at sige , det kostede
for år siden vel næsten 8-9.000 -kr. Et brugt pænt 1,4 pixel kamera kan
købes mange steder for ca.
1000-1500.-kr. Men helt ærligt netop c 1400 ville jeg gå udenom i dag.
Hilsen
F.Aagaard

Fra : Heidi Engelbrecht

Dato : 21-12-01 11:35

"Flemming Aagaard" <flemmingaa@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Men helt ærligt netop c 1400 ville jeg gå udenom i dag.

Det kommer jo an på hvad man skal bruge den til. Der kan jo monteres
forskellige linser og en filmscanner.