Spørgsmål ang Moulin Rouge musiken
Fra : Thorbjørn Henckel

Dato : 20-12-01 02:56

Okay. har lige modtaget den på DVD idag. Har siddet og set den og kigget
lidt på extrasne.. deriblandt den lille featurette. En ting der slog mig var
at de siger i den at kun EN sang er skrevet til filmen. og det er Come What
May. og så tænkte jeg jo.. hvorfor faen kan jeg så ikke lige placere Fly
Away? stort set alle de andre kan jeg da sætte navn på. Men lige den der kan
jeg ikke lure.
Er det en lille forglemmelse i deres udtalelse eller har jeg overset noget?
Alle tanker er velkommne. :)

Vi kunne jo evt lave en liste over alle sange og hvem der originalt lavede
dem hvis det var. Utroligt nok har jeg ikke kunnet finde nogen der har lavet
en sådan på nettet.

Venlig Hilsen
Thorbjørn Henckel

Fra : Zeki

Dato : 20-12-01 17:28

> Vi kunne jo evt lave en liste over alle sange og hvem der originalt lavede
> dem hvis det var.

Har du prøvet at kigge på rulleteksterne til sidst? Af hensyn til copyright
er de vel nødt til at skrive hvilke numre de har gjort brug af.

Er Baz Luhrman forhenværende D.J.?

Zeki

Fra : Thorbjørn Henckel

Dato : 20-12-01 10:54

"Zeki" <zeki@image.dk> wrote in message
> Har du prøvet at kigge på rulleteksterne til sidst? Af hensyn til
copyright
> er de vel nødt til at skrive hvilke numre de har gjort brug af.

Damn.. Nej. ser som regel ikke ALT for godt efter der må jeg nok indrømme.
:)

> Er Baz Luhrman forhenværende D.J.?

Ikke hvad jeg ved af.. men han havde da et hit for ikke så lang tid siden
med sangen "Everybody's free (to wear sunscreen)

Og tak for hjælpen allesammen.. VIDSTE jeg var gået glip af noget et eller
andet sted. ;)

Vh
Thorbjørn

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 20-12-01 08:26

"Thorbjørn Henckel" <Hexar@nospam.dk> wrote in message
> [...]
>
> Vi kunne jo evt lave en liste over alle sange og hvem der originalt lavede
> dem hvis det var. Utroligt nok har jeg ikke kunnet finde nogen der har

Hvad med at tage et kig på rulleteksterne, der står det hele ret udførligt.

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : HKJ

Dato : 20-12-01 09:19

> [...]
kan
> jeg ikke lure.
> Er det en lille forglemmelse i deres udtalelse eller har jeg overset

ONE DAY I'LL FLY AWAY (Medley)"
Featuring:
"One Day I'll Fly Away"
Written by Will Jennings (II) and Joe Sample
Performed by Nicole Kidman
"Your Song"
Written by Elton John and Bernie Taupin
Performed by Ewan McGregor
Produced by Blam, Josh G. Abrahams, Craig Armstrong (II) and Marius Devries

Er lavet:
http://us.imdb.com/Soundtracks?0203009

Fra : Christina Estrup

Dato : 20-12-01 12:57

On Thu, 20 Dec 2001 02:56:03 +0100, "Thorbjørn Henckel"
<Hexar@nospam.dk> wrote:

> [...]
>at de siger i den at kun EN sang er skrevet til filmen. og det er Come What

Det er desværre ikke rigtigt. Den er oprindeligt skrevet til "Romeo +
Juliet" - den kom bare ikke med i den film. Og fordi den ikke er
skrevet specifikt til MR, får den ingen Oscar-nominering i kategorien
"Best Original Song". ØV, siger jeg bare! Her gik jeg og glædede mig
til at se Ewan McGregor synge til Oscar-showet...

mvh
Christina
--
Anyone that cold-blooded and vicious on the surface
has to be madly passionate inside;

Fra : Thorbjørn Henckel

Dato : 20-12-01 15:04

"Christina Estrup" <klawz@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> "Best Original Song". ØV, siger jeg bare! Her gik jeg og glædede mig
> til at se Ewan McGregor synge til Oscar-showet...

Tjoh.. jeg er stadig sikker på at EN af sangene kommer med.. og jeg HÅBER da
også at det bliver Come What May med Nicole og Ewan.. men det mest
sandsynlige er jo nok at det bliver Lady Marmelade der bliver valgt igen
(dobbelt øv).
Og dette betyder jo at INGEN af sangene i filmen egentligt er originale,
udover self de små bider der er skrevet ind her og der. :)
Så med Moulin Rouge ude af DEN kategori bliver der nok en lille Oscar til
Enya næste år.

Vh.
Thorbjørn

Fra : Christina Estrup

Dato : 20-12-01 16:33

On Thu, 20 Dec 2001 15:03:42 +0100, "Thorbjørn Henckel"
<Hexar@nospam.dk> wrote:

> [...]
>også at det bliver Come What May med Nicole og Ewan.. men det mest
>sandsynlige er jo nok at det bliver Lady Marmelade der bliver valgt igen

Som sagt er det et krav for at en sang kan blive nimoneret til en
Oscar i kategorien "best original song", at den (tekst og musik) skal
være skrevet specifikt til den film, den optræder i. Så ingen
nomineringer til MR i den kategori.

mvh
Christina

Fra : Thorbjørn Henckel

Dato : 20-12-01 21:43

> [...]
> Oscar i kategorien "best original song", at den (tekst og musik) skal
> være skrevet specifikt til den film, den optræder i. Så ingen

Skulle måske have været lidt mere klar på hvad jeg mente. Jeg tænkte på som
en del af selve Oscar showets underholdning. ikke som nominering.. for der
er vel ingen regel om at kun nominerede sange må fremvises? eller skal jeg
til at følge bedre med i Oscarsne? :)

Vh.
Thorbjørn

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 21-12-01 11:30

> [...]
> er vel ingen regel om at kun nominerede sange må fremvises? eller skal jeg

Jeg ved ikke om det er en regel, men den musikalske underholdning består af
de nominerede sange, og at de optræder med mellemrum igennem showet, ligesom
at de nominerede i bedste film har nogel længere spots fordelt over showet
også, og altså ikek kun i de 30 sekunder der fører op til afslørelsen af
vinderen.'

Joakim