TeleDK BB DHCP server / nyt netkort
Fra : Morten Hougs

Dato : 19-12-01 23:36

Hesja...

Jeg har: TeleDK Adsl BB med 1 'fast IP' som pt. er tilsluttet min
workstation. Fungere fint.
Nu har jeg bygget en server med 2 netkort som skal 'lege router' og dele
adsl forbindelsen ud til klienter. Problemet er når jeg tilslutter adsl
forbindelsen til serverens ene netkort, kan jeg måske få fat i
internettet... måske ikke. Det kommer lidt an på hvor mange gange jeg kører
ipconfig /release og /renew på serveren. Er dette fordi at TeleDK's dhcp
server tror at den skal give min 'faste ip' til en bestemt mac adresse som
den husker fra sidste 'ip udlodning'? Hvis jeg sætter adsl kablet direkte
til min workstation igen virker det med det samme...!? Hvis ja, hvordan
overbeviser man så dhcp serveren at den nu skal give mig samme 'faste ip',
men nu er det et andet netkort som skal ha' det?

Jeg har oplevet at hvis jeg endelig for forbindelse til internettet fra min
server, og denne boot'es, skal jeg igennem det samme cirkus med at ipconfig
/release og /renew ca. 1 billiard gange for at få det til at virke igen. Og
det holder jo ikke i længden...

Er der en venlig sjæl der kan kaste lidt lys på hvordan TeleDK's dhcp server
uddeler 'faste IPer'? Og hvordan man kan få den overbevist til at give mig
min 'faste ip' til et andet netkort?

På forhånd tak.

/Morten

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-12-01 23:46

Wed, 19 Dec 2001 23:36:27 +0100, skrev "Morten Hougs"
<mh@tk45.dk>:

>Er der en venlig sjæl der kan kaste lidt lys på hvordan TeleDK's dhcp server
>uddeler 'faste IPer'? Og hvordan man kan få den overbevist til at give mig
>min 'faste ip' til et andet netkort?

Du bør stille et sådant spørgsmål i news:tele.internet.adsl, der
er langt større chance for et kvalificeret svar.
--
med venlig hilsen
Knud