Problemer med "tilbage" & "fremad" knap mh~
Fra : Morten Pedersen

Dato : 13-12-01 11:15

Hej!

Jeg er studerende på multimediedesigneruddannelsen, og lige nu er jeg
igang med et hjemmeside-projekt, der skal laves individuelt.

Min klassekammerat og jeg har så i et stykke tid nu bøvlet en masse
med et stort problem, som er opstået på hendes hjemmeside. Designet på
hendes hjemmeside er fint nok, og det hele virker fint i HTML (det
skal lige siges, at designet er lavet i Photoshop og sliced up ved
hjælp af ImageReady, så meget af koden er præget af ImageReady's
kode). Klikker man rundt på hendes side virker det hele også godt nok
.... umiddelbart ser det ud til at være en side uden fejl, MEN ... så
begynder problemerne at vise sig, hvis man trykker på "tilbage"
knappen i IE ... lige pludselig tilføjer browseren så et ekstra tomt
felt nederst på siden som er ca. 50 pixels høj, hvilket ødelægger
designet lidt. Hvis man opdaterer browseren, virker den igen som den
skal.

Også en mærkelig ting der kan forekomme, når man så står på siden med
det ekstra felt er, hvis man f.eks. højreklikker på et af billederne
og trykker på egenskaber, så rykker designet pludselig sammen som det
skal. Det hele virker meget underligt!

Jeg har lagt hjemmesiden ud på nettet, så man kan se, hvad der evt.
kan være galt. URL'en er: http://www.geocities.com/in_designdk/

Håber, der er nogen, der kan løse problemet! Kontakt venligst
undertegnede i så fald på e-mail. På forhånd tak!

MVH

Morten Pedersen

Fra : ziggi

Dato : 19-12-01 23:42

Morten Pedersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> begynder problemerne at vise sig, hvis man trykker på "tilbage"
> knappen i IE ... lige pludselig tilføjer browseren så et ekstra tomt
hey måske har i brugt koder til netsape der virker det nemlig fantastig
og er rigtig flot kig på koderne
måske skal i prøve at lave imap med spinel Web Mapper

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne