"Julegaver" fra min hund...
Fra : Kasper Norholt

Dato : 19-12-01 21:16

Hej.

Min lille chihuahua, som er 3 år gammel, har de sidste 2-3 måneder lagt små
"gaver" til os rundt omkring på gulvet om natten. Når han er alene hjemme om
dagen, laver han aldrig den slags ulykker, men HVER nat har han skidt på
gulvet.
Jeg fik ham for 14 dage siden, men den tidligere ejer oplyste, at det var
startet i oktober;lige efter at de var flyttet i ny lejlighed. Derfor regner
jeg med, at det er den megen flytten rundt der gør det. Men det store
spørgsmål er nu, om jeg kan regne med, at han holder op igen?? Nogen der har
nogle gode ideer til, hvordan jeg gør det?

Den tidligere ejer har talt med sin dyrlæge om problemet, men han mente også
at det var "flytte-stress".

Vi går en god tur med ham lige inden vi går i seng (ca. kl.24)

Han får mad kl ca. 17:30.

Jeg roser ham meget, når han gør det udenfor, som jeg har læst her i
gruppen, at det er godt at gøre med hvalpe.

Nu er jeg jo bare bange for, at det skal blive en vedvarende vane, for nu
hvor det er blevet så koldt, er han ikke meget for at gøre noget somhelst
udendørs - han er jo en meget lille og meget kuldskær hund.

Nogen ideer??

Hilsen Mette (& Pingu)
(for det var ikke det jeg ønskede mig allermest til jul...

Fra : x Vuf x

Dato : 19-12-01 22:23

Wed, 19 Dec 2001 21:16:29 +0100, Kasper Norholt wrote:

>Vi går en god tur med ham lige inden vi går i seng (ca. kl.24)
>Han får mad kl ca. 17:30.
>Jeg roser ham meget, når han gør det udenfor, som jeg har læst her i
>gruppen, at det er godt at gøre med hvalpe.

Fortsæt endelig med det.

> [...]
>hvor det er blevet så koldt, er han ikke meget for at gøre noget somhelst
>udendørs - han er jo en meget lille og meget kuldskær hund.

Du gi'r ham vel varmt tøj på?!
Ellers må du strikke ham en ulden sweater. Det gjorde jeg, da jeg for
mange år siden havde en dværgpincher.

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com/

Papillonhvalpe: 15/9 hvid/rød 1 pige
17/10 tricolour 2 piger
-

Fra : Kasper Norholt

Dato : 19-12-01 23:38

> Fortsæt endelig med det.

> Du gi'r ham vel varmt tøj på?!
> Ellers må du strikke ham en ulden sweater. Det gjorde jeg, da jeg for
> mange år siden havde en dværgpincher.

Ja, vi har købt ham en frakke...en meget lille frakke...
Pingu vejer 1970 gram og har ingen pels på maven,så vi fandt ret hurtigt ud
af, at han behøvede noget overtøj. Den går han nu gladeligt med. Faktisk
vækker den ca. samme begejstring som hundesnoren...så ved han at vi skal ud
og gå tur...det er jo dejligt. !!! (Har du iøvrigt en opskrift ???? - har
en strikkegal mor, som ville elske at få fingre i sådan en...

Vi har spekuleret på, om kl. 17:30 måske var for sent til at han kunne nå at
fordøje maden, og derfor ikke var parat før ud på natten, men da han jo ikke
altid har gjort sådan er det vel tvivlsomt, at det er grunden?? (han er vant
til fra tidligere at få mad ved aftensmadstid)

Hilsen Mette (& Pingu - som ønsker sig et digital-kamera, så han kan få sit
portræt i gruppen.. hihi)

Fra : x Vuf x

Dato : 20-12-01 01:01

Wed, 19 Dec 2001 23:37:35 +0100, Kasper Norholt wrote:

> [...]
>og gå tur...det er jo dejligt. !!! (Har du iøvrigt en opskrift ???? - har
>en strikkegal mor, som ville elske at få fingre i sådan en...

Desværre...Jeg strikkede bare lige ud af landevejen.
Når hunden har bar mave (det havde Trille også), så skal den strikkes
på rundpind det meste af vejen. Bare et par huller til forbenene og en
strop om hvert bagben.

> [...]
>altid har gjort sådan er det vel tvivlsomt, at det er grunden?? (han er vant
>til fra tidligere at få mad ved aftensmadstid)

Det kan jeg ikke udtale mig om, da jeg altid har mad stående,
og mine spiser, når de har lyst...også om natten.
Det kan man kun gøre med tørfoder.

Jeg tror det er nervøsitet på grund af for megen flytten rundt.

Fra : Siv-Helen

Dato : 19-12-01 23:00

Hei

Jeg har ei Bichon Frisé tæve som gjorde fra seg inne om natta. hun fikk mat
ca kl 17.30 og var godt luftet ca kl 24 hver kveld. Etter å ha tatt opp
dette problemet i hundeklubben vår kom vi fram til at vi skulle utsette
kveldsmåltidet til ca kl 22.30 for å se om det hjalp og det gjorde det, nå
er det ingen problem lenger. så du kan jo prøve det samme.

Hilsen Siv-H som vet hvor irriterende det er å våkne opp til hundelort på
stuegulvet

"Kasper Norholt" <havtaske2@get2net.dk> skrev i melding

Fra : Malle-brok

Dato : 20-12-01 00:34

Hej.

Må den være inde i soveværelset ????

I så fald vil jeg anbefale et bur/kravlegård, hvor vovsen kan sove. Dette
bliver en tryg hule for vovsen, og da den desuden ikke vil gøre sig rent
hvor den sover, plejer det at have en god virkning på lignende problemer.

Jeg brugte selv metoden da min hund var hvalp - det var alletiders med
kravlegården, da den så kom næsten op at ligge på niveau med mig, jeg kunne
have en arm inde i kravlegården for at berolige den og den gjorde sig ikke
rent eller gik på opdagelse i huset. I løbet af 1½ mdr. var min hvalp også
renlig om natten, og så blev 3 af tremmerne savet af kravlegården, så den
selv kunne gå ind og ud.

Den har i øvrigt stadigvæk kravlegården selv om den nu er voksen

Hilsen
Carina

Fra : Michael

Dato : 21-12-01 15:00

"Malle-brok" <malle-brok@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selv kunne gå ind og ud.
>
> Den har i øvrigt stadigvæk kravlegården selv om den nu er voksen

jep det med lille rum/ kravlegård er efektivt vi bruger det samme, de har
dog bare et lille "værelse" med tremmer for døren, så de kan se ud og vores
soveværelse ligge lige ved siden af så de skal bare pive lidt så kan vi høre
dem.

Julehils Amani

Fra : Kasper Norholt

Dato : 28-12-01 14:47

Jubiiii !!!
Måske findes julemanden alligevel... Pingo har nu i 5 dage ikke lavet nogen
ulykker om natten.
Vi fulgte det råd, vi fik her i gruppen om evt. at rykke hans spisetid til
lidt senere, og det gav øjeblikkeligt resultat...tusind tak!
Selvfølgelig roser vi ham stadig når han gør det udenfor osv...men jeg tror
på, at det fortsætter.

Glædelig bag-jul og godt nytår til alle
fra Mette og Pingu