Centrering af side uanset opløsning
Fra : ha

Dato : 19-12-01 18:03

Hej, hvordan (i fp2000) får jeg en side til at være
centreret både vandret og lodret, således siden
altid vises midt på skærmen uanset opløsning.

mvh
ha

Fra : ha

Dato : 19-12-01 18:08

hovsa jeg glemte lige at fortælle, at det er en tabel
jeg ønsker centreret.

mvh
ha

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-12-01 20:22

Wed, 19 Dec 2001 18:08:15 +0100, skrev "ha" <not-me@dot.com>:

>hovsa jeg glemte lige at fortælle, at det er en tabel
>jeg ønsker centreret.

Højreklik => Table properties/Tabelegenskaber => Alignment Center
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : ha

Dato : 19-12-01 21:16

> Højreklik => Table properties/Tabelegenskaber => Alignment
Center

Hej Knud, tak for respons.
Det bliver kun centreret vandret på skærmen, jeg ønsker
osse, at den skal centreres lodtet. Afstanden under og
over tabellen skal være ens uanset hvilken opløsning
sides ses med. Afstanden til højre og venstra for tabellen
skal osse være ens, men det er jo det der sker ved den
løsning du foreslog.

mvh
ha

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-12-01 21:36

Wed, 19 Dec 2001 21:16:08 +0100, skrev "ha" <not-me@dot.com>:

>Det bliver kun centreret vandret på skærmen, jeg ønsker
>osse, at den skal centreres lodtet. Afstanden under og
>over tabellen skal være ens uanset hvilken opløsning
>sides ses med.

Det kan du gøre ved at sætte table height til 100%, det må du
tilføje i htmlvisning.

Fra : ha

Dato : 19-12-01 21:53

> Det kan du gøre ved at sætte table height til 100%, det må
du
> tilføje i htmlvisning.

Ok, jeg har forsøgt mig, men kan ikke få det til at funke.
min side ser sådan ud:

<center>
bordercolor="#E74208">

Hvor er det så det skal indsættes?

mvh
ha

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-12-01 23:23

Wed, 19 Dec 2001 21:52:41 +0100, skrev "ha" <not-me@dot.com>:

>Ok, jeg har forsøgt mig, men kan ikke få det til at funke.
>min side ser sådan ud:

Smid det hele ind i en tabel

<center>
bordercolor="#E74208">

Fra : ha

Dato : 20-12-01 10:00

> Smid det hele ind i en tabel

Takker.

mvh
ha

Fra : ha

Dato : 20-12-01 11:10

Hej igen, nu har jeg gjort som du beskrev, og
det virker osse fint. Nu er der bare lige det "lille"
problem, at siden ikke ses i Netscape 4

Hvis du gider kigge på det, er adressen
http://www.haweb.dk/tabel/

mvh
ha

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-12-01 12:15

Thu, 20 Dec 2001 11:09:42 +0100, skrev "ha" <not-me@dot.com>:

>Hej igen, nu har jeg gjort som du beskrev, og
>det virker osse fint. Nu er der bare lige det "lille"
>problem, at siden ikke ses i Netscape 4

Fra din side nederst:

Skal være

Dyu har kun påbegyndt den tabel, som centrerer indholdet, em ikke
afsluttet den, så nogen browsere venter noget mere og viser ikke
siden.

Fra : ha

Dato : 20-12-01 13:21

> [...]
ikke
> afsluttet den, så nogen browsere venter noget mere og viser

Genialt, tak igen, dejligt man har sån' noen kapaciteter
at trække på.

hej

mvh
ha