Emil og Luna - update
Fra : Trine

Dato : 19-12-01 17:46

Så må jeg vist hellere updatere situationen lidt

Emil og Luna er her stadig )))

Vi har indtil videre planlagt den hele store omstrukturering af vores liv og
vores hjem .....af med tæpperne, vaske alle væggene af, male i alle rum,
lave kattefrit værelse, købe nye dyner, vaske katte, børste katte, mere
medicin til sønniken....osv osv ....pyyyyhh så jeg ved godt hvad jeg skal få
tiden til at gå med i min juleferie, men hvad gør man ikke for at beholde
sine kære små

Jeg er bare SÅ glad over at kunne beholde Emil og Luna, at jeg lige måtte
dele dette med jer...

Extremt glad hilsen
Trine

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 19-12-01 18:11

Trine wrote:

> Jeg er bare SÅ glad over at kunne beholde Emil og Luna, at jeg lige måtte
> dele dette med jer...
>
> Extremt glad hilsen
> Trine

Næh! Glædelig jul

Hvor er jeg bare glad for at høre det. Vi krydser alle fingre, tæer og
poter for vores genboer...

hilsen fra Ann R, Donna & Ditte

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 19-12-01 20:14

Hej Trine

Årh det var en dejlig nyhed. Mange tanker herfra *S*

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 19-12-01 20:15

Hej Trine
Det var da en pragtfuld ting, held og lykke med det

--
Marianne

Hellemose Somali
skatkat@telefona.dk

Some people have lives, -others have cats

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 19-12-01 22:37

Det var da en dejlig nyhed...

Camilla Christiansen

Fra : Heidi Høegh

Dato : 20-12-01 07:05

Hej Trine

Jeg håber at jeres plan virker, jeg skal nok krydse fingre
Det er i hvert fald dejligt og læse at i måske har fundet en løsning. Held
og lykke.

Glædelig jul

Masser af julehilsner fra
Heidi Høegh

Fra : Trine

Dato : 20-12-01 08:15

Kære Ann, Joan, Marianne, Camille og Heidi

Tusind tak for jeres tanker og potedask.

Jeg ønsker jer alle en rigtig glædelig jul og et fremragende nytår.

Juleknus
Trine

Fra : Denise

Dato : 20-12-01 08:40

Hej Trine
Altid rart med gode nyheder, ja man gør ret meget for sine misser,
for de har jo kun os.
God jul og godt nytår og møz misserne herfra.
Hilsen Denise

Fra : Pernille Scharff

Dato : 20-12-01 11:36

Hej Trine,

det lyder sør'me godt - hvor er det dejligt at I har fundet en løsning!

Vi har jo også været så "uansvarlige" (citat min mor *SUK*) at anskaffe
os to killinger selv om jeg har astma + katteallergi og min husbond også
reagerer på katte til tider....Men da jeg (7-9-13 banker under bordet)
indtil videre ikke har haft andet besvær end en lille nysetur et par
gange så er jeg overbevist om at det nok skal gå! Hjemme hos os er der
så dømt "kattevask" en gang om måneden. Vi prøver at få det overstået så
det er så "behageligt" som muligt for misserne - dvs. vandet er gjort
klar og tempereret før vi henter dem ind på badeværelset, og vi lægger
masser af håndklæder på radiatoren så der er lune tørre håndklæder at
frottere dem i når de er færdige, og så får de selvfølgelig godbidder og
masser af ros når de har klaret det! Tilsyneladende er der ingen af dem
der er synderligt fornærmede bagefter - i modsætning til min gamle kat
der kunne være sur i flere dage efter et bad, og hun kom endda kun i bad
når hun var så møgbeskidt at hun umuligt kunne klare det selv!!

/Pernille

Fra : Trine

Dato : 20-12-01 12:28

Hej Pernille

Det med badet har jeg også gjort mig mange overvejelser omkring...de skal
ikke vaskes med sæbe vel?? kun med lunkent vand ik??

Jeg tror nu heller ikke det giver problemer med mine to. De gange hvor de
har været i bad, har de opført sig eksemplarisk....og jeg kom ud af badet
temmelig våd men uden en skramme *gg*

Hilsen
Trine

Fra : Pernille Scharff

Dato : 20-12-01 12:56

"Trine" <ta@dli.dk> skrev:...
> Hej Pernille
>
> Det med badet har jeg også gjort mig mange overvejelser omkring...de
skal
> ikke vaskes med sæbe vel?? kun med lunkent vand ik??

Lunkent og lunkent - kattens kropstemperatur er ca. en grad højere end
vores, så de vil sætte pris på at vandet er lige så varmt som når vi
selv går i bad! Du kan godt vaske dem i en mild og gerne uparfumeret
shampoo som du selv bruger (det siger Birgitte fra TrueTrust i hvert
fald, tak til Birgitte for info om kattebadning) men du kan også nøjes
med at skylle dem og se om det rækker. Husk at det der primært giver
allergi er kattens "skæl" - altså små hudflager som de fælder uden at vi
bemærker det - og det spyt der hænger i pelsen, så derfor skal de
gnubbes godt i bunden af pelsen for at løsne skæl m.v. Se også
nedenstående link som har en masse interessant info om katteallergi og
forskning på området!

http://www.geocities.com/RainForest/2790/allergy.html

> [...]
de
> har været i bad, har de opført sig eksemplarisk....og jeg kom ud af

Når kattene accepterer at det er dig der bestemmer, er det som regel
heller ikke så bøvlet. Vores to var temmelig utrygge ved brusekabinen
indtil vi fandt på at lægge et håndklæde på gulvet, så de havde noget at
stå fast på. Vi har opgivet at bade dem i balje, men afmonterer bare
brusehovedet og skyller dem med bruserslangen. Mange katte bliver bange
for den "hvæse"-lyd bruseren giver, derfor kan det være en fordel at
nøjes med slangen..

/Pernille

Fra : Nina El Falaki

Dato : 20-12-01 18:45

Hejsan

Flere af mine svenske kattevenner er allergiske over for katte, de plejer at
skylle (altså uden shampoo) katten en gang om ugen med godt resultat.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Kate

Dato : 21-12-01 21:11

Jeg vil da lige også sige...pyyyhhaaaa. Hvor er det godt hvis i kan
beholde misserne alligevel.

--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.