Word 2000 og Windows XP
Fra : Morten Sørensen

Dato : 19-12-01 17:49

Hejsa!!!

Der er opstået et problem, når jeg skal åbne vedhæftede word dokumenter i en
e-mail. Jeg kan godt åbne dem, men det bliver bare til en masse ulæselige tegn
i Word 2000. Det samme problem har en bekendt af mig, men der beder den om, at
vi skal indsætte Office 2000 cd'en og opdatere, så den kan læse det nye format.
Det hjælper dog ikke.

Jeg har konstateret problemet, når jeg modtager mails fra en af mine
studiekammerater. Han har Windows XP - home edition installeret samt Office
2000 pakken. Vi har installeret Windows XP - professional samt Office 2000
pakken. Han kan sagtens læse mine word dokumenter, men jeg kan altså ikke læse
hans.

Kan fejlen ligge i, at han har installeret Windows XP fra bar bund, mens jeg
blot har lavet en opgradering fra Windows 98? Vil det måske hjælpe, at
afinstallere Office 2000 pakken og installerer den på ny?

Hvis I har nogle gode forslag til, hvad problemet kan være, så må I meget gerne
melde tilbage herinde eller på min e-mail.

Mvh.
Morten Sørensen

--
Posted from dnst-gw.cyrano.com [195.219.36.30]

Fra : pre

Dato : 19-12-01 19:58

Prøv at gennemføre at begge parter sender alt som "plain Text", altså
hverken HTML eller .rtf. Det sidste format kan volde problemer fordi det
ikke er ægte Rtf.

Hvis muligt send mig en prøve som jeg kan scanne. Og prøv at tjekke, hvilket
MIME format de forskellige Outlook´er bruger.
pre

Fra : Morten Sørensen

Dato : 19-12-01 20:40

Problemet var måske ikke så tydeligt forklaret før:

Der er opstået et problem, når jeg skal åbne vedhæftede word dokumenter sendt
i en e-mail. Jeg kan godt åbne dem i Word 2000, men det bliver bare til en
masse ulæselige tegn, der står dette øverst i dokumentet.

0M8R4KGxGuEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAPgADAP7/CQAGAAAAAAAAAAAAAAABAAAALQAAAAAAAAAAAAA
LwAAAAEAAAD+////AAAAACwAAAD/////////////////////////////////////////////

Efter ti linier med /, fortsætter det med bogstaver og tal i massevis.

[...]
Han kan dog sagtens læse mine dokumenter, men jeg kan altså ikke læse hans.

Jeg har konstateret, at hvis mailen sendes til min fars computer, så kan han
godt læse dokumentet. Hvis jeg så forwarder nøjagtig den samme e-mail til ham,
så kan han ikke læse den, han får nøjagtig de samme tegn i dokumentet, som
nævnt før.

Det bør nævnes, at jeg godt kan læse dokumenter min far har skrevet. Dvs., at
hvis han gemmer min studiekammerats dokumenter på sin computer og overfører
dem til mig via vores netværk, så kan jeg godt læse dem.

Håber nogen kan hjælpe med dette meget kryptiske og mærkværdige problem.

Mvh.
Morten

--
Posted from dnst-gw.cyrano.com [195.219.36.30]