popup????
Fra : Anders Odgaard

Dato : 20-12-01 02:03

Jeg søger den funktion, der får en menu til at poppe op, når man fører
markøren hen over eks. et billede. Men jeg kan ikke finde ud af hvad
funktionen hedder. Et eksempel kan ses på yamaha.com, de billeder, der er
midt på skærmen.

Anders

--
anders@kaosfoto.dk

Fra : Dyl

Dato : 19-12-01 18:56

Denne er med "MouseOver" over tekst:

<head>
<script language="JavaScript"><!--

version4 = false
if(navigator.appVersion.charAt(0) == "4") version4 = true

var offset = 40;
var screenWidth = (screen.width - 7);
var screenHeight = (screen.height - 7);
minWinHeight = 80;

function displayPopup(url,name,height,width,evnt) {
if (height < minWinHeight) height = minWinHeight;
var properties = "toolbar=0, location=0,height="+height
properties = properties+",width="+width
if(evnt != null) {
var screenX = evnt.screenX;
var screenY = evnt.screenY;

if(navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer") {
var leftX = (screenX + offset);
var topY = (screenY + offset);
} else { // Navigator coordinates must be adjusted for scrolling
var leftX = (screenX - pageXOffset + offset);
var topY = (screenY - pageYOffset + offset);
}

leftX = checkposition(screenX,leftX,width,screenWidth);
topY = checkposition(screenY,topY,height,screenHeight);
properties = properties+",left="+leftX;
properties = properties+",top="+topY ;

}
popupHandle = open(url,name,properties)
}

function closePopup() {

if(popupHandle != null && !popupHandle.closed) popupHandle.close();
}

function shiftPopupStatus(url,name,height,width,evnt) {
if(popupHandle != null && !popupHandle.closed){
popupHandle.close();
} else {
displayPopup(url,name,height,width,evnt)
}
}

function posWithInRange (pos,startPos,endPos){
return (startPos < pos && pos < endPos);
}

function checkposition(screenPos,popWinPos,popWinSize,screenMax){
var newPopWinPos = popWinPos;
if((newPopWinPos + popWinSize) > (screenMax-offset)) {
newPopWinPos = screenMax - popWinSize - offset;
if (posWithInRange(screenPos,newPopWinPos,popWinSize) != true) {
newPopWinPos = screenPos - popWinSize - offset;
}
}
return (newPopWinPos);
}
// --></script>

</head>

<em><a HREF="javascript:void(0)"
ONMOUSEOVER="displayPopup('http://dyl.homepage.dk/billeder/grotte.jpg','test
',370,260,(version4 ? event : null))" ONMOUSEOUT="closePopup()">store
grotte</a></em>

Fra : Quark

Dato : 19-12-01 21:29

"Anders Odgaard" <anders@kaosfoto.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> markøren hen over eks. et billede. Men jeg kan ikke finde ud af hvad
> funktionen hedder. Et eksempel kan ses på yamaha.com, de billeder, der er

Stil dit ur næste gang. Du kommer til at fejre juleaften en dag for tidlig