Billede som baggrund i TextArea
Fra : David Poulsen

Dato : 19-12-01 17:09

Dav derude,

Kunne I hjælpe mig med et spørgsmål -> Det går ud på at man istedet for en
baggrund(farve) på et TextArea for et billede man har loaded??

Kunne dette lade sig gøre?

Vær venlig at hjælpe mig!

På forhånd tak

David

Dpoulsen@e-box.dk

Fra : Brian Matzon

Dato : 19-12-01 17:17

"David Poulsen" <dpoulsen@e-box.dk> wrote in message news:FX2U7.389$Zm5.74498@news000.worldonline.dk...
> [...]
>
> Kunne I hjælpe mig med et spørgsmål -> Det går ud på at man istedet for en
> baggrund(farve) på et TextArea for et billede man har loaded??

jaja - skal nok ;)

overskriv update(Graphics g) til:

update(Graphics g) {
g.drawImage(billededuviltegne, 0, 0);
}

alternativt, overskriv update til at kalde paint, og
så tegn dit billede i paint:
public void update(Graphics g) {
paint(g);
}

public void paint(Graphics g) {
g.drawImage(billededuviltegne, 0, 0);
super.paint(g);
}

vil sandsynligvis virke... :)

/Brian Matzon

Fra : David Poulsen

Dato : 19-12-01 20:08

Tak for hjælpen

Selvom den er en lille smule for viderkommende (he he)

Men jeg kan ik rigtig se hvor TextArea kommer ind i billedet af det du har
skrevet til mig

Hilsen

David

Fra : Brian Matzon

Dato : 19-12-01 21:04

> Tak for hjælpen
>
> Selvom den er en lille smule for viderkommende (he he)
>
> Men jeg kan ik rigtig se hvor TextArea kommer ind i billedet af det du har
> skrevet til mig

Øhh paint og update metoderne ligger på det TextArea du skal arve fra for at
overskrive dem!
i øvrigt, skal der også lige en imageObserver med som argument til drawImage
(typisk
den Component man vil tegne på), så det bliver:
g.drawImage(billededuviltegne, 0, 0, this);

/Brian Matzon

Fra : David Poulsen

Dato : 20-12-01 16:48

Dav igen

Jeg kan sq ik for det til at virke!!!

Kan jeg få dig til at skrive et skelet (hvis du forstår) Jeg mener at du
skal skrive et eksempel da jeg ikke kan for det til at virke og jeg har
svært ved at forstå hvad du har skrevet

Med venlig hilsen,

Fra : Brian Matzon

Dato : 21-12-01 10:22

"David Poulsen" <dpoulsen@e-box.dk> wrote in message news:9JnU7.1044$aS.158854@news010.worldonline.dk...
> [...]
>
> Kan jeg få dig til at skrive et skelet (hvis du forstår) Jeg mener at du
> skal skrive et eksempel da jeg ikke kan for det til at virke og jeg har

øhh of the top of my head:
public class BGImageTextArea {

protected Image backgroundImage;

public BGImageTextArea(Image backgroundImage) {
super();
this.backgroundImage = backgroundImage;
}

public void update(Graphics g) {
}

public void paint(Graphics g) {
g.drawImage(backgroundImage, 0, 0, this);
super.paint(g);
}
}

Hvis dette ikke virker - skal du nok igang med noget mere
omstændigt...

/Brian Matzon

Fra : David Poulsen

Dato : 21-12-01 12:22

OK tak

Fra : Lars Mosegård

Dato : 21-12-01 16:40

"Brian Matzon" <brian@matzon.dk> skrev i en meddelelse
> øhh of the top of my head:
> public class BGImageTextArea {

Du mener selvfølgelig:
public class BGImageTextArea extends TextArea{
ikke?

Mvh
Lars

Fra : Brian Matzon

Dato : 02-01-02 09:09

"Lars Mosegård" <lamos@post8.tele.dk> wrote in message news:3c2357a2$0$5488$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Brian Matzon" <brian@matzon.dk> skrev i en meddelelse
> >
> Du mener selvfølgelig:
> public class BGImageTextArea extends TextArea{
> ikke?
heh - jo ofcourse ;)

/Brian Matzon