tjek i php om en side er loadet i iFrame
Fra : Mads Møllegaard @ Re~

Dato : 19-12-01 14:29

findes det ?

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 19-12-01 14:35

"Mads Møllegaard @ Releaze.dk" <madsANTISPAM@releaze.dk> wrote in message
news:9vq4l8$9fa$1@sunsite.dk...
> findes det ?

Nej, ikke direkte, da indlæsning af alle typer framesdet er noget der sker i
brugerens browser og ikke på din server. Du kan selvfølgelig lave noget
fusk, men ellers er det måske smartere med Java-Script (Hvis du kan
acceptere alle de problemer der førlger med ClientSide-scripts... ;)

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : Mads Møllegaard @ Re~

Dato : 19-12-01 14:51

"Mogens Meier Christensen" <mmc@nospam.dk> wrote in message

> [...]
> fusk, men ellers er det måske smartere med Java-Script (Hvis du kan
> acceptere alle de problemer der førlger med ClientSide-scripts... ;)

det er lige præcis det jeg vil undgå.... hmmm jeg roder lidt med det...

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 19-12-01 18:53

"Mads Møllegaard @ Releaze.dk" wrote:

> det er lige præcis det jeg vil undgå.... hmmm jeg roder lidt med det...

Hvorfor vil du gerne undgå det? Hvorfor vil du egentlig tjekke om siden
er loadet i en IFRAME (som er en information som ikke sendes til
serveren)?

--
Hroi Sigurdsson hroi@netgroup.dk
Netgroup Datacenter http://www.ngdc.dk

Fra : Thomas Jensen

Dato : 19-12-01 17:14

> findes det ?

Automagisk, eller ?

Hvis du selv definerer iFramen, kan du jo bare kalde siden med en eller
anden parameter, f.eks. enside.php?loadedInIFrame=yes

--
Thomas Jensen

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 21-12-01 00:24

> Hvis du selv definerer iFramen, kan du jo bare kalde siden med en eller
> anden parameter, f.eks. enside.php?loadedInIFrame=yes

Hmm, der er vel ikke noget der forhindrer at man så bare skriver URL'en?
Måske sende noget der ligner et session-ID eller lign. så man ved hvem der
har åbnet iframe'n?

Fra : Thomas Jensen

Dato : 21-12-01 15:33

> Hmm, der er vel ikke noget der forhindrer at man så bare skriver
> URL'en?
Guess not, men det kommer an på det oprindelige formål med spørgsmålet,
om det er nødvendigt at forhindre det

--
Thomas Jensen