eCS og Windows 3.1
Fra : Carsten Bager

Dato : 19-12-01 13:07

Jeg skulle installere et Windows 3.1 program på min på min eCS men
installations
programmet tror at der ikke er mere plads på disken (der vises et
negativt tal)
dette er muligvis en fejl i installations programmet men er der en måde
at komme uden om den på.
Jeg har en dos partion som vises med den rigtige størrelse men
programmet afviser at
installere måske fordi at programmet fejlagtigt tror at system drevet er
fyldt.

Carsten

Fra : Peter Jespersen

Dato : 19-12-01 16:49

On Wed, 19 Dec 2001 13:07:29 +0100, Carsten Bager wrote:

> [...]
>programmet afviser at
>installere måske fordi at programmet fejlagtigt tror at system drevet er

Det er simpelthen fordi partitionen er for stor (over 2Gb) til
at den kan håndteres
Installer denne driver og problemer skulle være løst :

http://hobbes.nmsu.edu/pub/dos/2gbfix.zip

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Lets go to the zoo and poke some bears !!!

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 20-12-01 17:43

On Wed, 19 Dec 2001 14:48:53, "Peter Jespersen"
<flywheel@illogical.dk> wrote:

> Det er simpelthen fordi partitionen er for stor (over 2Gb) til
> at den kan håndteres
> Installer denne driver og problemer skulle være løst :

Og hvis det ikke hjælper, er der en semi-fusket løsning via programmet
SpaceHog (i /pub/os2/util/disk på Hobbes)...

... /\/\\ads Orbesen Troest <mads@troest.NEVERMORE.dk>

(Please remove NEVERMORE from address when replying via email...)

Fra : Carsten Bager

Dato : 21-12-01 07:44

Peter Jespersen wrote:

> [...]
>flywheel@illogical.dk
>http://www.illogical.dk
>Lets go to the zoo and poke some bears !!!

2gbfix var bare lige det der skulle til - tak

MVH
Carsten