Krybdyr ?!
Fra : Morten Juel

Dato : 18-12-01 23:10

Hejsa NG

Det skal lige siges at jeg er ny her so be gentle...
Sagen er den at tøsens ørkenrotte er over 3 år nu (de bliver normalt 2), og
den begynder at vise lidt aldoms tegn ) for mig og ;o( for tøsen

Nå, men når den forlader os, så har jeg jo et 250l akvarium, frit

Jeg har altid godt kunne tænke mig noget i stil af et firben, bare en fætter
på en ca 10cm oder so !
hvad er der man kan vælge imellem ?! og skal der være ½vand ½land i akvariet
?
Og hvorn undgår man mug og råddenskab i sådan et terrarie ?
er der nogle gode bøger om emnet ?
Skal der gå eks 2 sammen ?!
og hvad spiser de dyr ?

Som i kan se er det ikke den store viden jeg har om emnet.. men man kan vel
lære

Håber på nogle gode indput ,o)

Mvh
Morten

Fra : Carsten Gall

Dato : 18-12-01 23:51

Morten Juel <MP@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9voeo8$8o6$1@sunsite.dk...
> [...]
> Skal der gå eks 2 sammen ?!
> og hvad spiser de dyr ?
>
> Som i kan se er det ikke den store viden jeg har om emnet.. men man kan

i stedet for at spørge her, vil jeg anbefale dig at henvende dig til NHF,
som er
en forening der kun beskæftiger sig med krybdyr, slanger og diverse
padder.

De vil kunne råde dig bedre end jeg vil kunne, selv om jeg tidligere har
haft krybdyr og padder
i en lang årrække.
Der er nemlig mange forskellige typer at "firben". Nogen lever meget tørt,
og andre temmeligt fugtigt.
De vil også kunne give dig råd om hvor du kan købe dyrene.

Carsten

Fra : thomas schreiber

Dato : 19-12-01 07:52

eller endu nemmere: der hvor ser oversigten on NG'er, skriver du reptiles i
søgeord. Der er 5-6 NG'er der udelukkende beskæftiger sig med reptiler.

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

"Women! You can't live with them... the end!"
- Al Bundy

Fra : Ulrik Smed

Dato : 19-12-01 15:30

In article <9vpdej$8f6$1@sunsite.dk>,
thomas schreiber <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote:
> eller endu nemmere: der hvor ser oversigten on NG'er, skriver du reptiles i
> søgeord. Der er 5-6 NG'er der udelukkende beskæftiger sig med reptiler.

Derved misser du dog den vigtigste, nemlig rec.pets.herp.

Og adressen på NHF's forum er:
http://www.nhf.dk/wwwboard/wwwboard.html

--
Ulrik Smed, Denmark, Aarhus
e-mail: ulsm@post1.tele.dk

Fra : Carsten Gall

Dato : 19-12-01 18:56

thomas schreiber <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9vpdej$8f6$1@sunsite.dk...
> eller endu nemmere: der hvor ser oversigten on NG'er, skriver du reptiles
> søgeord. Der er 5-6 NG'er der udelukkende beskæftiger sig med reptiler.

Et er at læse og skrive om krybdyr man ved noget om, men når man er totalt
blank på området,
vil jeg mene at det er bedre at snakke med en som har forstand på det, og
så på sit eget modersmål.
Jeg ved af erfaring at der er tusind spørgsmål der hober sig op. Hvia man
snakker med NHF og bliver medlem
så har de et net værk som man kan trække på. Personer som man kan besøge
og kigge på indretninger af terrarier.
Alt det er noget som er svært at gøre via nettet. Selvom meget kan lade
sig gøre.

Carsten

Fra : Henrik Høgh

Dato : 19-12-01 20:03

"Morten Juel" <MP@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skal der gå eks 2 sammen ?!
> og hvad spiser de dyr ?
>
> Som i kan se er det ikke den store viden jeg har om emnet.. men man kan

Hvis du bor på Sjælland, så besøg Stevns Terrarier, og se og snak. Hvis du
bor et andet sted, så opsøg et terrarium i nærheden. De ved hvad de snakker
om.

Henrik

Fra : Ulrik Smed

Dato : 19-12-01 22:58

In article <9vqo9v$jqf$1@news.cybercity.dk>,
Henrik Høgh <henrik@hogh.net> wrote:

> Hvis du bor på Sjælland, så besøg Stevns Terrarier, og se og snak.

Stevns Terrarier er desværre lukket. Men Vissenbjerg og Randers
Regnskov er et par andre forslag.

--
Ulrik Smed, Denmark, Aarhus
e-mail: ulsm@post1.tele.dk

Fra : Plesner

Dato : 20-12-01 12:01

> Hvis du bor på Sjælland, så besøg Stevns Terrarier, og se og snak. Hvis
> du bor et andet sted, så opsøg et terrarium i nærheden. De ved hvad de
> snakker om.

Lige bortset fra, at han har lukket - permanent. Læste det i en lokal avis
for et par måneder siden.

M.v.h.
--
Karsten Plesner
(Remove '-' if replying by email)

Fra : Morten Juel

Dato : 19-12-01 23:10

tak for alle svarene, ok jeg har nok grebet det lidt forkert an

Btw skulle stevns ikke åbne igen ?! det havde jeg da hørt

Jeg kigger og snakker med de foreninger, og bibloteket får da også et visit

Men hvor er dettte mest relevant henne ? i dk.fritid.dyr eller
dk.fritid.dyr.akvaruim ?

Mvh
Morten

Fra : Carsten Gall

Dato : 20-12-01 01:49

Morten Juel <MP@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9vr35b$djj$1@sunsite.dk...
> tak for alle svarene, ok jeg har nok grebet det lidt forkert an

> Men hvor er dettte mest relevant henne ? i dk.fritid.dyr eller
> dk.fritid.dyr.akvaruim ?

Det er ok her!

Carsten

Fra : Ulrik Smed

Dato : 20-12-01 11:29

In article <9vrcbm$1kq7$1@news.cybercity.dk>,
Carsten Gall <cgall@vip.cybercity.dk> wrote:

> Morten Juel <MP@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:9vr35b$djj$1@sunsite.dk...

> Det er ok her!

Hvor er 'her'? LOL!

Jeg vil foreslå dk.fritid.dyr.

Stevns plejer at holde lukket her om vinteren, men den her gang
åbner han desværre ikke igen. Der var en notits i NHF om det for
nylig. Hvis der er sket noget nyt siden, om at han skulle åbne
igen, så ku' jeg da godt lige tænke mig at vide hvor du har det
fra. Jeg har nemlig aldrig fået set det, så hvis muligheden
kommer igen vil jeg da overveje en tur derover.

--
Ulrik Smed, Denmark, Aarhus
e-mail: ulsm@post1.tele.dk

Fra : Morten Juel

Dato : 20-12-01 16:42

Hvis der er sket noget nyt siden, om at han skulle åbne
> igen, så ku' jeg da godt lige tænke mig at vide hvor du har det
> fra.

Min chef bor lige i nærheden

Mvh
Morten