FP2000 danner ikke en .CSS-fil?
Fra : Bjarne Stougaard

Dato : 18-12-01 22:50

Hej

I online-hjælpen til FP2000 står der bl.a.:

"Hvis du markerer afkrydsningsfeltet Anvend med CSS for et tema, der
anvendes til et Web-sted, oprettes en fil med navnet Tema1.css på
rod-Web-stedet, hvor Tema er navnet på temaet."

.... og for at redigere:

"Dobbeltklik på tema-CSS'et på mappelisten."

Problemet er bare at selvom jeg har fulgt ovenstående procedure med at
afkrydse feltet "Anvend med CSS", er der ikke blevet oprettet nogen
xxx.css-fil på rod-Web-stedet, hvorfor den heller ikke kan findes noget
sted på mappelisten.

Nogen, der har et godt forslag til hvor det går galt for mig (eller for
FP2000)?

Det skal lige siges at jeg er helt grøn på dette område. Jeg har købt
hæftet FrontPage 2000 på 10 min, som jeg har løbet igennem, hvorefter
jeg er klar til at kaste mig ud i oprettelsen af min første hjemmeside.

-
< Stougaard >

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-12-01 23:54

Du bør ikke anvende denne mulighed da den ikke er kompatibel med
Netscape.
Derudover ligger filen ikke i roden men i _theme folderen.

Fra : Bjarne Stougaard

Dato : 19-12-01 01:21

Hej Jens Peter Karlsen

Du skrev bl.a.:

> Du bør ikke anvende denne mulighed da den ikke er kompatibel med
> Netscape.
Øv, det .CSS-halløj lød ellers smart (= at jeg ville kunne spare en
masse tid), da jeg sikkert her i starten kommer til at ændre en masse
efterhånden som jeg bliver klogere.

> Derudover ligger filen ikke i roden men i _theme folderen.
Javel, men så er det jo noget være sludder der står i online-hjælpen, og
det betyder vel også at den er utilgængelig fra mappelisten?

Nå, men så vil jeg i stedet prøve at kigge nærmere på "temaer", der ser
ud til at minde lidt om det.

Hvis der ellers er nogen der har gode råd til hvordan jeg bør gribe
emnet an, så jeg undgår de værste faldgruber, er jeg lutter øre.

Måske er I faldet over noget materiale rundt omkring, som har hjulpet på
forståelsen? Men ellers er det jo blot at prøve sig frem.

-
< Stougaard >