Foto
IBM760 5420
Teil 3020
FOLK MED SCANNER, HJÆLP HER!!
Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 18-12-01 21:14

Undskyld jeg råber.

Jeg overvejer at købe en ny flatbedscanner med gennemlysning til dias/neg.

Hvis du selv bruger en sådan, er du så ikke sød lige at skrive navnet på den
her, da det er et værre gedemarked at skulle finde dem på nettet.

Selv har jeg en Acer Prisa 620ST.

På forhånd tak

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 18-12-01 22:14

Hej Tim

Jeg bruger en Agfa Snapscan E50 - du kan jo kigge på fotokritik.dk og se
resultaterne af at scanne negativer/dias. Den kostede mig 2400 kr. for 6-8
måneder siden.

Mvh

Kim

Fra : Goby

Dato : 18-12-01 22:27

Tim Lerche Sørensen <35mm@film.dk> wrote:

Hej Tim

Jeg har en Linotype Saphir. Men jeg bruger den nu ikke til dias, det er
flatbedscannere alt for dårlige til. Til scanning af dias har jeg en
Nikon LS-2000, der kan købes brugt til en rimelig pris, da der lige er
kommet nye modeller.

Thomas

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 18-12-01 22:45

Hov, jeg fik vist ikke tilføjet at jeg udelukkende skal bruge den til at
lave kontaktkopier med. Til det finere arbejde har jeg også allieret mig med
en filmscanner, Canon FS2710

Så hvis jeg også kan få målene på filmscannearealet, så ville det være
toppen....

Fra : Paul Nilsson

Dato : 19-12-01 21:20

> Hej Tim........

> Det er svær nød at knække..........til den pris...........
> Hvis dit primære formål er PAPIR-bill. i A4 str. mv. er det p.t., langt
> BILLIGST/BEDST, i kvalitet, at fortsætte med trad. fotografering.......
> Du skal højt op i pixels, som tidl. angivet 3-4 mill. pix., samt omkost.
CD,
> og især print fra denne, er dyrere- end trad. foto............Digi-foto er
> sjov - men koster (enten kr/ eller kvalitet.........)

mvh.......Paul
Herlev Fotoklub (både trad. foto/digi-foto)
pauln@mail.tele.dk
www.sorgenfrifoto.dk

Tim Lerche Sørensen <35mm@film.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9vo82f$inh$1@news.cybercity.dk...

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 19-12-01 21:37

Øhhhh.. jaja Paul, det var bare ikke det jeg spurgte om, og i øvrigt har jeg
overhovedet ikke snakket om pris.

Jeg snakker udelukkende om en scanner jeg skal bruge til at lave
kontaktkopier med til min negativdatabase. Jeg skal ikke lave fine
papirsbilleder fra en flatbedscanner. Jeg skal bare vide hvilke alternativer
der er til en Acer Prisa 620ST. Jeg har kigget på massere af scannere på
edbpriser.dk, men det tager jo altså et stykke tid at finde det fåtal af dem
som har gennemlysningsmodul.

--
35mm@film.dk/ICQ#:75303075