Ny mobil ??
Fra : Bill

Dato : 18-12-01 20:01

Står for at anskaffe mig en ny mobil-telefon, men hvilken. Det skal
naturligvis være en Ericsson og valget står mellem en T39, en T65 eller en
R380.
GODE råd modtages.
Nålen

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 18-12-01 20:09

Nokia...

Lasse

Fra : maxses

Dato : 19-12-01 06:40

"Lasse Rønlev" skrev d. 18-12-01 20:09 dette indlæg :
> Nokia...
>
> Lasse

Nokia er på vej ud...

Max

http://www.kandu.dk/

Fra : D9N

Dato : 19-12-01 09:04

"maxses" <maxses.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Nokia er på vej ud...
>
> Max

ja og storken er begyndt at levere børn igen.....
jeg tror ikke lige du er helt klar over hvem der er verdens nummer 1 i
mobiltelefoner.....

vh
D9N

Fra : maxses

Dato : 19-12-01 11:36

"D9N" skrev d. 19-12-01 09:04 dette indlæg :

> [...]
>
> ja og storken er begyndt at levere børn igen.....
> jeg tror ikke lige du er helt klar over hvem der er verdens nummer 1 i

Måske er du ikke helt klar over hvem der står for udviklingen, eller
måske er det fordi nokia er begyndt at lave fejl i deres software, måske
er det fordi nokia ikke giver ordenlig kundeservice...make Ur choice...

Max

http://www.kandu.dk/

Fra : D9N

Dato : 19-12-01 12:33

> Måske er du ikke helt klar over hvem der står for udviklingen, eller
> måske er det fordi nokia er begyndt at lave fejl i deres software, måske
> er det fordi nokia ikke giver ordenlig kundeservice...make Ur choice...

jo det er jeg klar over.. men der skal skam mere end et par utilfredse
kunder til at lukke dem.
og så længe jeg ikke har haft problemer med de telefoner jeg har ... hvorfor
så skifte ?? de kan det jeg skal bruge...
hvor mange har forkøbt sig i telefoner ?? hvor mange har brug for WAP, GPRS
osv. ?? , næ de fleste bruger det som legetøj...men det er ikke et
legetøj...

vh
D9N

Fra : maxses

Dato : 19-12-01 13:02

"D9N" skrev d. 19-12-01 12:33 dette indlæg :

> [...]
GPRS
> osv. ?? , næ de fleste bruger det som legetøj...men det er ikke et

Et par...øhhh...not!

Og jeg sagde sgu ikke noget om at lukke...jeg sagde at de var på vej ud!
der er stor forskel!

Men hvorfor give 1300.- for en 3330, når jeg kan købe en alcatel som kan
det samme, + den er lettere og mindre....

Mvh Max

http://www.kandu.dk/

Fra : maxses

Dato : 19-12-01 13:04

> [...]
GPRS
> osv. ?? , næ de fleste bruger det som legetøj...men det er ikke et

PS: alcatel'en kan fåes til 400.-

http://www.kandu.dk/

Fra : D9N

Dato : 19-12-01 13:33

> "D9N" skrev d. 19-12-01 12:33 dette indlæg :

> PS: alcatel'en kan fåes til 400.-

du kan få en gratis Alcatel af mig... det skrammel skal jeg ikke have
igen...
den aner jo ikke hvad standby tid er ... dårligt signal, elendigt kabinet,
lader der nogle gange virker.. pga dårligt monterede stik i telefonen..

vh.
D9N

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-12-01 11:23

On Wed, 19 Dec 2001 13:32:31 +0100,
D9N <trans@it.dk> wrote:

> [...]
> lader der nogle gange virker.. pga dårligt monterede stik i telefonen..

Standby tid er 10 døgn på en 501. Jeg har ihvertfald set over en uge.
Kabinettet er ikke ret godt, og signalet heller ikke som Nokia 6150
som stadig er en af de bedste telefoner der er lavet.

Fra : Fischer

Dato : 19-12-01 14:03

> ja og storken er begyndt at levere børn igen.....
> jeg tror ikke lige du er helt klar over hvem der er verdens nummer
> 1 i mobiltelefoner.....

Rolig, rolig børn.
Kan I så slutte fred og smutte ud og lege igen.

*Fischer

Fra : D9N

Dato : 19-12-01 19:34

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Rolig, rolig børn.
> Kan I så slutte fred og smutte ud og lege igen.
>
> *Fischer
eh Børn ???? vidste ikke du kunne se hvor gammel man er ??
for jeg er nu bange for at skuffe dig....

men når man er totalt ude af propertion med hensyn til at Nokia er på vej
ud... så må man vel give et sammenligningsgrundlag.

vh
D9N
"en voksen"

Fra : maxses

Dato : 20-12-01 07:42

"D9N" skrev d. 19-12-01 19:34 dette indlæg :

> [...]
vej
> ud... så må man vel give et sammenligningsgrundlag.

Du er jo sygligt besat af nokia, du vil ikke se andre foner...? jeg vil
gerne vide hvad der er i nokia som ikke er i alcatel?sammenlign
3310/3330 med OT311/511

http://www.kandu.dk/

Fra : D9N

Dato : 20-12-01 09:18

"

> Du er jo sygligt besat af nokia, du vil ikke se andre foner...? jeg vil
> gerne vide hvad der er i nokia som ikke er i alcatel?sammenlign
> 3310/3330 med OT311/511

nej det er jeg nu ikke, men bryder mig ikke om at du mener de er på vej
ud.... for det er de absolut ikke, kun hos dig.
jeg er ikke interesseret i at sammenligne.. jeg har haft 2 Alcatel det var
rigeligt til mig. jeg har haft 3 Nokia som har fungeret upåklageligt.

det må da være svar nok.

vh
D9N

Fra : maxses

Dato : 20-12-01 09:44

"D9N" skrev d. 20-12-01 09:18 dette indlæg :
> [...]
var
> rigeligt til mig. jeg har haft 3 Nokia som har fungeret upåklageligt.

Det vil sige at du dermed ikke er interesseret i fornyelse...godt så,
held og lykke med nokia...

Det har sgu været sjovt!, men lidt træls at du ikke kan forsvare
nokia'erne

mvh Max

http://www.kandu.dk/

Fra : D9N

Dato : 20-12-01 10:09

> vej
> var

> Det vil sige at du dermed ikke er interesseret i fornyelse...godt så,
> held og lykke med nokia...

jo det er jeg og får det også hvis jeg har brug for det...

> Det har sgu været sjovt!, men lidt træls at du ikke kan forsvare
> nokia'erne

hvad med om du læste hvad jeg skrev ???

vh
D9N

Fra : maxses

Dato : 20-12-01 10:23

"D9N" skrev d. 20-12-01 10:09 dette indlæg :

> "maxses" <maxses.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> jo det er jeg og får det også hvis jeg har brug for det...

> hvad med om du læste hvad jeg skrev ???

Hehe....og det betyder?

http://www.kandu.dk/

Fra : D9N

Dato : 20-12-01 10:25

Fra : maxses

Dato : 20-12-01 12:16

"D9N" skrev d. 20-12-01 10:25 dette indlæg :

> [...]
> jeg har haft 2 Alcatel det var
> rigeligt til mig. jeg har haft 3 Nokia som har fungeret upåklageligt.

Ved du overhovedet hvad fornyelse er? det vil sige at ting du har haft
en dårlig oplevelse med vil du aldrig prøve igen?*LOL* så har du sgu et
indskrænket liv.

Mvh Max

http://www.kandu.dk/

Fra : "René Nielsen"

Dato : 18-12-01 20:21

I artikel <3c1f9284$0$55627$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, skrev "Bill"
<sendmig@hotmail.com>:
> naturligvis være en Ericsson og valget står mellem en T39, en T65 eller
> en R380.
Hmm - jeg vil anbefale en T39, den er bare lækker... og klappen er god
(ingen pludselig opringning eller lign..) - ulempen (for nogle) er
antennen, som ikke er gemt væk/bygget ind. T65 er da fed - ingen antenne,
men den har ingen klap, og batteriet er fastmoteret (bryder jeg mig ikke
om)
R380 - burde du vente, indtil de sender deres opdateret model ud. (R380e
mindes jeg den hedder)

René

--
Nej - jeg snakker kun for mig selv.. det er mine meninger, ikke andres..
Web : [ http://www.renenielsen.com/ ]

Fra : alwresuihalert

Dato : 18-12-01 20:25

snip
> Står for at anskaffe mig en ny mobil-telefon, men hvilken. Det skal
> naturligvis være en Ericsson og valget står mellem en T39, en T65 eller en
> R380.
> GODE råd modtages.

Jeg har lige købt en T39. T68 er for dyr og kan ikke så meget mere end T39
udover farveskærm, joystick og design med integreret antenne.

T65 har ikke så mange funktioner som T39 eller T68. Desuden kan jeg ikke
lide designet. Men hvis du bedst kan lide T65'erens design og godt kan leve
med at den er tungere, ikke har bluetooth og forskellige data/IR og PIM
funktioner, som T39 og T68, så tag den.

R380, er det ikke en kombineret PDA/mobiltelefon? Den er i hvertfald stor og
tung.

Fra : maxses

Dato : 19-12-01 06:39

> [...]
leve
> med at den er tungere, ikke har bluetooth og forskellige data/IR og

Hvilke funktioner har T39 som T65 ikke har?

Du skal jo lige huske at T65 har stort display = stor fordel...hvis du
kigger på T39's display, er det ikke så fedt at sidde og lave
ems-billeder, man kan jo ikke engang se de halve af hvad man laver, jeg
ville helt klart vælge T65, men jeg vil MEGET gerne høre hvilke
funktioner som T65 ikke har...?

Misforstå mig ikke, jeg synes helt klart at T39 er en feee fon:)

Med venlig hilsen

Max Sørensen

http://www.kandu.dk/

Fra : Bobby

Dato : 19-12-01 15:01

"maxses" <maxses.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

Snip...> ville helt klart vælge T65, men jeg vil MEGET gerne høre hvilke
> funktioner som T65 ikke har...?

Bluetooth, Highspeed data, indbygget modem og IR-port.

Nok til at T65 er ubrugelig for mig.

Misforstå mig ikke, jeg synes helt klart at T65 er en feee fon ;)

Bobby

Fra : Bill

Dato : 19-12-01 15:05

Nokia er helt klart uinteressant og ikke en reel valgmulighed når man skal
have en ordentlig telefon.
Ericsson er efter MIN mening bedst og derfor drejer det sig om enten T39
eller T65. Fordele og ulemper ved sammenligning af de to telefoner??
Bill the Needle

Fra : alwresuihalert

Dato : 20-12-01 01:08

snip
> [...]
> Ericsson er efter MIN mening bedst og derfor drejer det sig om enten T39
> eller T65. Fordele og ulemper ved sammenligning af de to telefoner??

Her en et nok ikke komplet, forsøg på en sammenligning:

T65 plusser over T39:
+Indvendig antenne
+Større skærm (T39'erens er udmærket, men stadig mindre)
+Man kan svjv. tildele et "piktogram"/ikon (dem som man også kan bruge i
EMS'er) til hver af personenerne i telefonbogen

T39 plusser over T65
+Triband - svjv. er T65 kun dualband - kan ikke bruges i USA
+Er mindre - vejer mindre
+Ved hjælp af IAT-10 antennen, kan man opnå bedre antenneforhold end man vil
kunne med en indvendig
+Bluetooth - radioteknologi, der bl.a. kan bruges til trådløst headset og er
generel erstatning for IR
+En masse forskellige funktioner til brug ved WAP eller dataopkopling til
bærbar PC eller PDA

Hvis du ikke skal bruge telefonen til meget andet end tale og SMS/EMS, har
du ikke brug for de fleste af de funktioner som T39 har udover T65. I så
fald er det mest et spørgsmål om prioritering af vægt og design, om du vil
have en klap, pris osv.

P.S. Jeg har ikke prøvet en tændt T65 - kun set en slukket. Jeg har selv en
T39

Fra : maxses

Dato : 20-12-01 12:21

"alwresuihalert" skrev d. 20-12-01 01:08 dette indlæg :
> [...]

vil
> have en klap, pris osv.
>
> P.S. Jeg har ikke prøvet en tændt T65 - kun set en slukket. Jeg har

Helt klar, jeg synes at T39 er en rigtig rigtig feee fon...men det der
holdte mig fra at købe den var skærmen, jeg synes at den er for lille:)
men det er jo heldigvis en smagssag

PS: Til ALLE: personligt synes jeg at ericsson's antenner ikke er så
grimme, efter de har lavet den i en ny form!

http://www.kandu.dk/

Fra : dr. nrj

Dato : 19-12-01 14:51

Køb T68- den bedste mobil, jeg endnu har haft.

Der kommer en STOR gratis softwareupdate af den til januar.
Denne update vil give T68

1. billedalbum - vis billede af den, der ringer op
2. MMS
3. tidsindstillede profiler (ligesom Nokia8310)
4. Forbedret sms T9
5. Mulighed for design af temaer
6. Mulighed for at have mere end 1 eget gif billede i T68 af gangen

og med det T68 allerede har - så vil verdens bedste og mest avancerede
mobil blive endnu bedre.

Du går ikke galt i byen med T68 - tro mig.
Den er hver en krone værd.

T39 er da lækekr - men ved siden af T68 virker dens display lille,
dens antenne STOR - og selve telefonen kantet.

Venlig hilsen/Kind regards

dr. nrj

mail: dr_nrj@no_spam_hotmail.com

Fra : Bobby

Dato : 19-12-01 15:03

"dr. nrj" <dr_nrj@no_spam_hotmail.com> skrev i en meddelelse

Snip...

> Venlig hilsen/Kind regards
>
> dr. nrj
>
> mail: dr_nrj@no_spam_hotmail.com

Er det ikke dig som engang kaldte sig Dr Ralph??
Hvorfor har du skiftet nick?

Bobby

Fra : dr. nrj

Dato : 20-12-01 03:28

>Er det ikke dig som engang kaldte sig Dr Ralph??
>Hvorfor har du skiftet nick?
>Bobby

Jo, hvordan katten kunne du gætte det ?

Jeg skiftede nick, fordi dr.ralph ikke var muligt på hotmail - og jer
er træt af www.mail.com mailserver.
Mit nick følger min mailadresse - ved ikke hvorfor - men sådan kan jeg
lide det.

dr_ralph var mulig på hotmail, men så skulle jeg hedde
dr_ralph20006689896 - så foretrak jeg dr_nrj - Don't ask me why.

Holder også af og skifte nick af og til - ved ikke, hvilke syge
menensker derude, der sidder og tjekker mine indklæg - så ca. hvert år
skifter jeg nick.

Fra : alwresuihalert

Dato : 20-12-01 13:36

snip

> Jo, hvordan katten kunne du gætte det ?

[...]

> Venlig hilsen/Kind regards
>
> dr. nrj

Signaturen er unik - skift drj ud med ralph, så er det det samme.
Genkendeligt.

Fra : Bobby

Dato : 05-01-02 18:50

Tjaeh - "Venlig hilsen/Kind regards"...
Har nok bare bevæget mig for meget i de forskellige nyhedsgrupper det sidste
år *gg*

Bobby