Skærme
Fijala 3554
Bærbar Dos-skærm problem
Fra : Peter Hilbert

Dato : 18-12-01 19:42

Hjælp søges.

Ny bærbar Computer.
TOSHIBA Satellit 1800.

Kan ikke få DOS-skærm til at udfylde hele Skærmen.
Dækker kun 2/3 af skærmens størrelse ( 14 " ).
Også uden programmer.
Kører Windows ME.

Har prøvet alle af mig kendte og ukendte krumsping.
Har brugt timer (dage)

Kører 3 Dos-programmer til daglig.
Ja! - jeg kører også Dos stadigvæk.
Det er for omstændigt og tidskrævende at konvertere databaserne til Windows
programmer.

Hilsen Peter Hilbert.

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-12-01 22:55

> [...]
> Også uden programmer.
> Kører Windows ME.
>
> Har prøvet alle af mig kendte og ukendte krumsping.

Tjek om du har tv-out (er der det?) slået til i bios'en... Det resulterer
nemlig i dit problem.
Det har jeg i hvert fald set på fujitsu-siemens...

- Martin

Fra : Peter Hilbert

Dato : 19-12-01 20:51

"Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]vvs.dk> skrev i en meddelelse

> Tjek om du har tv-out (er der det?) slået til i bios'en... Det resulterer
> nemlig i dit problem.
> Det har jeg i hvert fald set på fujitsu-siemens...
>
> - Martin

Tak for svar til Martin.

Tv out er slået fra.

Har du eller andre et forslag? Problemet irriterer mig.

Hilsen Peter Hilbert.

Fra : Peter Hilbert

Dato : 19-12-01 22:57

"Peter Hilbert" <puas@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kører 3 Dos-programmer til daglig.
> Ja! - jeg kører også Dos stadigvæk.
> Det er for omstændigt og tidskrævende at konvertere databaserne til

Jeg har løst problemet.
Tak for interessen.
Jeg havde overset en skærm indstilling i BIOS'en.
Ufatteligt, at man gentagne gange, kan overse det.
MVH Peter.