XP Home og TDC-bredbånd
Fra : Anders

Dato : 18-12-01 18:51

Jeg har efter at have prøvekørt en "lånt" XP Pro UK købet en XP Home DK.
Hvor alr fungerede uden problemer på XP Pro får jeg nu efter at have været
på nettet en halv time følgende advarsel i loggen:

Computeren kunne ikke forny sin adresse fra netværket (fra DHCP-serveren)
for netværkskortet med netværksadressen xxxxxxxxxxxx. Der opstod følgende
fejl: Semaforens timeout-periode er udløbet. . Computeren vil fortsat
forsøge at
få tildelt en adresse fra netværksadresseserveren (DHCP).

Efter 9 yderligere enslydende advarsler får jeg følgende fejl:

Computeren har mistet rettigheden til IP-adressen xx.xxx.xxx.xx for
netværkskortet med netværksadressen xxxxxxxxxxxx.

Derefter er det slut med at være på internettet indtil jeg har bootet.

Er der nogen der har en ide om hvad der er galt, og, ikke mindts, hvordan
jeg løser problemet?

mvh Anders

Fra : Christian Andersen

Dato : 18-12-01 19:08

Anders wrote:

>Computeren har mistet rettigheden til IP-adressen xx.xxx.xxx.xx for
>netværkskortet med netværksadressen xxxxxxxxxxxx.
>
>Derefter er det slut med at være på internettet indtil jeg har bootet.

Interessant. Prøv lige at kigge din Event Log (hvis der findes en sådan
på XP) igennem for DHCP-fejlmeddelelser. Det kunne tyde på at der er en
DHCP-service der ikke starter/fungerer korrekt.

Desuden hører dit spørgmål nok bedre hjemme i en specifik
windows-gruppe, hvortil jeg sætter FUT.

FUT: dk.edb.system.ms-windows

--
http://chran.dyndns.dk - Nu med konsulentbistand!

Tina Dickow - Fuel. Et album du MÅ eje!

Fra : Niels Callesøe

Dato : 18-12-01 19:49

Christian Andersen wrote:

> Interessant. Prøv lige at kigge din Event Log (hvis der findes en
> sådan på XP) igennem for DHCP-fejlmeddelelser. Det kunne tyde på at
> der er en DHCP-service der ikke starter/fungerer korrekt.

Umiddelbart synes jeg faktisk det lugter mere af en firewall (evt. den
indbyggede i XP?) der blokerer for DHCP. Mit forslag vil være at
forsøge at disable eventuelle firewall applikationer og konstatere om
problemet stadig opstår.

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:

Fra : Anders

Dato : 18-12-01 21:49

"Niels Callesøe" <niels2000@spamcop.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> indbyggede i XP?) der blokerer for DHCP. Mit forslag vil være at
> forsøge at disable eventuelle firewall applikationer og konstatere om

Det var ganske rigtigt firewall'en (McAfee) der var årsag til problemerne.
Tak for hjælpen.

Anders

Fra : JK

Dato : 19-12-01 09:25

"Anders" <anders.hvas@antispam.mail.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> [...]
> Derefter er det slut med at være på internettet indtil jeg har bootet.
> Er der nogen der har en ide om hvad der er galt, og, ikke mindts, hvordan

sjov fejl - ved kun at semaforer er til at undgå deadlock (floden over
Limpopo...) - 2 processer på hvér sin side, tar' begge et skridt ud på hvér
sin sten, indtil de mødes på midten (kan ikke komme forbi hinanden -den ene
står jo på den andens sten, for at kunne komme videre - og de kan ikke gå
tilbage)- her venter de på hinanden (og uden en semafor til at stoppe
forløbet...) - venter de til der opstår en ny Jesus. - og i dit tilfælde ser
det ud til at semaforen har smidt begge processer væk (som den også skal
gøre) - så måske har dit problem noget at gøre med deling af ressourcer ? -
hvad har du ellers kørende på computeren ? - deler du internettet fra den PC
eller lignende ? - fortæl lidt mere om det du har kørende i processlisten.

/JK

-

Fra : Anders

Dato : 19-12-01 23:25

"JK" <dempsey@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
PC
> eller lignende ? - fortæl lidt mere om det du har kørende i processlisten.

Tråden blev FUT'et til system.ms-windows med en bemærkning om at det måske
kunne være firewall'en. Og ganske rigtigt dybt dybt nede i opsætninggen af
firewall'en skulle der hakkes af at PC'en bruger DHCP, og det har løst
problemet.

Jeg havde problemer med TDC's Norman firewall under XP - PC'en foretog
jævnligt "automatisk" koldstart efter logon, men ellers ingen problemer hvis
jeg var heldig at komme på - jeg har derfor en prøvelicens af McAffe, der nu
fungerer fortræffeligt.

Tak for interessen.

Anders

Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-12-01 09:05

On Wed, 19 Dec 2001 23:25:12 +0100, "Anders"
<anders.hvas@antispam.mail.dk> wrote:

>Tråden blev FUT'et til system.ms-windows

Nope, svar på et indlæg blev futtet, ikke resten af tråden,,,

--
Ivar Madsen Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,
www.milli.dk med info om news.milli.dk opdateret 16/9,,,