WPS printesystem på netværk?
Fra : Lasse Rønlev

Dato : 18-12-01 15:50

Hej NG!

I vores lille hjemmenetværk på 5 computere, er der også tilsluttet en
printer. Det er en ganske almindelig printer, en Canon LBP 660, der sidder
som en almindelig printer på den maskine der også deler internet osv.(Har
W2K) -Og som så også er DHCP-serveren...

Når jeg installerer printeren, og den spørger om jeg vil dele den, og jeg
klikker JA, spørger den derefter om jeg vil dele WPS mappen også - Det
svarer jeg ja til!

Jeg kan også finde og installere printeren på en anden computer på
netværket, ingen problemer. Når jeg så forsøger at printe sker der INTET!
Der kommer ikke noget ud af printeren, der kommer ingen fejlmeddelelser
- INTET!

Jeg har hørt at det skulle være umuligt at printe over netværket, når det er
en såkaldt WPS printer.. Er det virkelig rigtigt? Fås der ikke nogle
programmer eller er der ikke nogle tricks man kan lave for at få det til at
virke?

Håber på svar
Lasse