A3 inkjetprinter ??
Fra : Jakob H K

Dato : 18-12-01 15:41

Er der nogen der kan anbefale en A3 injekt printer. Det skal helst være
muligt at købe kopi patroner til den. At printeren er økonomisk i brug
vægtes højt.
Printeren skal bruges til en G4 i kombination med os9.1.

Hygge

Jakob H K

Fra : Kell Christensen

Dato : 19-12-01 20:07

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> [...]
> vægtes højt.
> Printeren skal bruges til en G4 i kombination med os9.1.

Epson PhotoEX (kræver serielt kabel til G4s USB) eller Epson 1200, osv
Har haft EXeren i 4 år, nul problemos, men smukke print. 1440 dpi.
5-farvet colorpatron+ sort. Nye modeller kører 2800 dpi.

Findes der inkjet'er der er økonomiske mht blæk?
.... når man nu er vant til at skifte laserpatron hvert andet år.

Med venlig hilsen
Kell Christensen

Fra : Jakob H K

Dato : 19-12-01 23:47

Kell Christensen <kell@mail.stofanet.dk> wrote:

> Findes der inkjet'er der er økonomiske mht blæk?

Det ved jeg ikke men hvis der skal investeres i en kan det jo ligesågodt
være den mindst uøkonomiske . Ved du om der er nogen mærker der er
kendt for at være blækøkonomiske ? Det ville jo også hjælpe en del på
det hvis man kunne få kopi patroner til den..

Hygge

Jakob

Fra : Kell Christensen

Dato : 20-12-01 13:21

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> [...]
> kendt for at være blækøkonomiske ? Det ville jo også hjælpe en del på
> det hvis man kunne få kopi patroner til den..

Det er nok vanskeligt at få et helt precist svar ( ihf fra mig )
Der er jo forhold der spille ind, er det bare tekst eller måske mest
fotos, papirtype osv. Fabrikkerne langer godt ud efter tegnedrengen når
der der står en patron på disken, men her er Epson i den milde ende.
Farvepatron 150,- i/m, HP mere end det dobbelte, men igen hvor meget
dækning pr. patron.

Jeg mener der findes kopipatroner til de fleste, jeg bruger dog kun
Epson's egne. Jeg ville spare nogle kr. og købte noget Canon-papir.
Printede et portrait for en måned siden, satte det i ramme, men ak,
det falmer dag for dag - mere og mere blåstik.

Hilsen Kell