Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Cokin filtre
Fra : Thomas Bach Piekut

Dato : 18-12-01 14:50

Hej NG

Jeg overvejer at investere i et cokin filtersystem. Det tiltaler mig
meget at man kan bruge de samme filtre på mange foskellige objektiver.
Jeg har undersøgt priserne og jeg synes ikke den er specielt høj i
forhold til mine andre filtre fra B+W. Nu er mit spørgsmål så: er det
noget juks, grundet den lave pris? Er der nogle af jer der har
erfaringer med cokin filtre?

Thomas Bach Piekut

Fra : Tue Vestergaard

Dato : 18-12-01 15:22

Hej Thomas,

Prøv at finde tråden fra 15/12 i gruppen rec.photo.equipment.35mm der
omhandler Cokin.
Mange af dem påstår, de sagtens kan se forskel på skarpheden og kontrasten
på billeder, der er taget med hhv. Cokin-filtre og Hoya/Tiffen.

Jeg har kun gode erfaringer med Cokin. Alene det faktum, at de er
rektangulære i stedet for runde, må da siges ofte at være en fordel.

Selvfølgelig er de lavet i plastic, men de skulle alligevel kunne holde et
godt stykke tid. (Hvis man ellers passer på dem - sådan er det jo...)

Tue

Fra : Gopher

Dato : 19-12-01 15:31

Jeg har brugt Cokin i mange år, og er stadig lige begejstret for dem.

Jens

Fra : U. Pedersen

Dato : 19-12-01 15:56

On Tue, 18 Dec 2001 14:50:16 +0100, piekutxxx@mail.dk (Thomas Bach
Piekut) wrote:

> [...]
>forhold til mine andre filtre fra B+W. Nu er mit spørgsmål så: er det
>noget juks, grundet den lave pris? Er der nogle af jer der har

Hej Thomas.

Du kan roligt købe cokin, og fx. Pol-filter kan du osgå bruge i en
cokin holder, bare det er cokins eget filter, så ingen problem.
Du fårjo også en modlysblænde samtidig, da holderen er udformet som en
slags modlysblænde.

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)