ECS K7S5A ATX??
Fra : Dan Nielsen

Dato : 18-12-01 14:24

Hejsa!

Jeg har planer om at et "ECS K7S5A ATX" er der nogen der kender til dette
bund kort? eller mærker bare?
Det er jo et billigt et! 599Kr. Men er det så der efter hvordan og
hvorledes??

På forhånd tak!

Mvh
Dan

Fra : orbital

Dato : 18-12-01 14:49

On Tue, 18 Dec 2001 14:23:59 +0100, "Dan Nielsen"
<torskerogn@hotmail.com> wrote:

> [...]
>bund kort? eller mærker bare?
>Det er jo et billigt et! 599Kr. Men er det så der efter hvordan og

Der er vist altid problemer med at køre fsb266 cpu'er på det. Modsig
mig, hvis det ikke er altid. Vi er ialfald blevet stenet med problemer
vedrørende netop dette på k7s5a.
Soltek sl-75drv2 er såmænd også et kanontilbud til 995 for kt266a
chipset for ddr ram.

Man skal vel iøvrigt ikke spare på bundkortet, når man bygger selv ?

mvh

John

Fra : Klaus

Dato : 18-12-01 15:01

orbital wrote:

> [...]
> vedrørende netop dette på k7s5a.
> Soltek sl-75drv2 er såmænd også et kanontilbud til 995 for kt266a

Jeg har et par stykker kørende med XP1500+ CPU'er og 512Mb DDR RAM og
Windows NT.
De bliver brugt til PageMaker, PhotoShop osv 8 timer om dagen uden
problemer.

/klaus

Fra : Thomas Jari

Dato : 18-12-01 16:27

> Jeg har et par stykker kørende med XP1500+ CPU'er og 512Mb DDR RAM og
> Windows NT.
> De bliver brugt til PageMaker, PhotoShop osv 8 timer om dagen uden
> problemer.

Soltek eller ECS

Thomas

Fra : Lars J.H

Dato : 18-12-01 17:25

On Tue, 18 Dec 2001 14:49:20 +0100, orbital <johnknuhtsen@mailme.dk> wrote:

> Der er vist altid problemer med at køre fsb266 cpu'er på det. Modsig
> mig, hvis det ikke er altid.

Okey, det gør jeg så. Det passer ikke hvad du påstår. Det er rigtigt at
visse K7S5A mobo's har problemer med 2 x SD-RAM samtidigt, såkaldte
cold-boot problemer og stabilitiets problemer, men langt langt de fleste
af disse mobo's kører vist bare derud af.

Jeg har efterhånden bygget en del systemer med omtalte mobo og jeg synes at
det er fantastisk til prisen. Det er ikke et OC'er board pga. begrænsede
indstillingsmuligheder i BIOS og vha. jumpers, men da bestemt et fint lille
board.

--
mvh Lars J.H

Fra : Bear

Dato : 18-12-01 17:09

Jeg har købt to (med og uden LAN) og har ikke haft nogen problemer. Det er
så billigt og hurtigt at det er spild af penge at købe andet.

Bear
ICQ: 2745075

Fra : flemsus

Dato : 18-12-01 17:35

Jeg har ikke haft andet end problemer med ECS`eren, så mit råd er spender
lidt mere og køb Soltek.
Mvh. Flemming Sørensen.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-12-01 19:33

"Dan Nielsen" <torskerogn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bund kort? eller mærker bare?
> Det er jo et billigt et! 599Kr. Men er det så der efter hvordan og

Jeg har også lige inden for de sidste 3 uger bygget 4 "lowbudget" PC'ere med
ECS bundkort. De 3 af dem måtte have boardet byttet og den ene måtte enda
byttes 2 gange. Sjovt nok var der ikke tale om samme fejl, 2 stks kunne ikke
køre FSB på 133 og de 2 andre kunne overhovedet ikke startes op. Men da det
endelig lykkedes at få nogle som virkede, ja så kørte/kører de eksemplarisk
(men hvorlænge ?).

Mvh
Per

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 18-12-01 20:36

Per Beer Hansen wrote:

<snip>
> [...]
> 133 og de 2 andre kunne overhovedet ikke startes op. Men da det
> endelig lykkedes at få nogle som virkede, ja så kørte/kører de

ECS (aka Elitegroup og ejet af PcChips (aka Hsin Tech)) laver en
hel del forskellige boards, der alle har det tilfældes, at de
næsten ikke koster noget. Min erfaring (startende med Hsin Tech
i '95) siger mig, at når et sådant board først kører, så kører
det. Det kan være et problem at finde et der kører med det
samme, men som sagt, når det først kører o.s.v.

Det ældste board jeg har kontakt med endnu er fra '97, og har
kørt fint alle årene

--
MVH
Thomas A. Frederiksen