Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EOS 1000 erfaringer
Fra : Jacob Tjornholm

Dato : 18-12-01 12:03

Hej alle!

Jeg overvejer at købe et brugt Canon EOS 1000 til julegave.

Da jeg ikke selv ved noget om den slags, ville jeg være meget taknemmelig,
hvis I kunne hjælpe med lidt oplysninger.

Kameraet hedder egentlig "Rebel" (amerikansk model, så vidt jeg ved) med
datobagstykke. Der følger en Canon Speedlite 200E blitz og den originale
35-80mm linse med.

1) Er det et godt kamera, også til begyndere?
2) Er der noget bestemt, jeg skal kigge efter, inden jeg køber det? (kendte
svagheder el. lign.)
3) Er 900 kr. ialt en rimelig pris?

På forhånd tak!

Jacob Tjørnholm

Fra : Brian Østergård

Dato : 18-12-01 16:29

Hej

Jeg har selv et gammelt EOS1000, som er mit første spejlrefleks. I dag
bruger jeg det til at have liggende i bilen. Og har lidt mere avanceret
udstyr til "fint" brug.

Til 900kr. får du i hvert fald et godt kamera til at starte med. Det tager
faktisk nogle helt ok. billeder, eneste ulempe er hastigheden både hvad
antal billeder pr. sekund angår, og også autofocusen er temmelig langsom og
heller ikke for god i dårlig belysning. Men skal du ikke tage aktionbilleder
os.v. så er det efter min mening et godt sted at begynde.
Faktisk har jeg engang vundet 5000kr. i en fotokonkurrence med et billede
skudt netop med den kombination du beskriver- så det kan altså bruger til
noget.

Brian Ø

Fra : Paul Nilsson

Dato : 19-12-01 21:41

Hej Jacob.........
Det er et kup til prisen! ........(hvis alt er ok)
Du kan ikke lave alt med det... men du kan komme langt hen ad vejen........
-kender 2 som har det - trods jeg har "bedre/prof" er jeg overrasket over
hvor godt det er! til alm. brug i 98% tilfælde
klarer det foto til UG................
køb trygt - ifald det virker.........

mvh........Paul (Herlev Fotoklub)
pauln@mail.tele.dk
www.sorgenfrifoto.dk

Jacob Tjornholm <chopmo@mailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c1f22a2$0$5483$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Tonni

Dato : 21-12-01 18:35

Hej.

Kan man få 900 for det? Er det ikke lidt dyrt?
Jeg har selv et Canon Eos 1000 - købt for små 11 år siden i Tyskland til
2700,- kroner.

/Tonni

Fra : Brian Østergård

Dato : 21-12-01 19:30

Du glemmer lige der er en flash med også !

Brian Ø

Fra : Flemming Scully

Dato : 21-12-01 21:02

Hej Jacob

Køb du trygt Canon EOS 1000, jeg har selv et, som jeg har skudt over 4000
billeder med uden nogen form for problemer med kameraet. Måske skulle du
overveje en lidt større blitz.

Hilsen

Flemming Scully