Barnevogn/Kombivogn...
Fra : news.danadata.dk

Dato : 18-12-01 08:34

Hej NG !

Vi venter vores første barn - medio februar.

- nu skal vi så have indkøbt 1. stk. Barnevogn - men hvilken ?

I juletrængslen har jeg bemærket nogle modeller med ALU-ramme og gummihjul.
De ser ummiddelbart handy ud - men er de det ?

Er en kombivogn bedre end en barnvogn - og hvori består forskellen ?

Er der nogle mærker man absolut skal holde sig fra (pga. kvalitet) ?

Er der noget man skal være opmærksom på ? - hvad med længden er det standard
mål ?

Alle kommentarer er velkomne

Mette & Henrik

Fra : Flemming

Dato : 18-12-01 09:11

Hejsa kommende forældre
Ang. længden så er det ikke standand mål, de varierer så vidt jeg husker
helt op til en 5 - 7 cm og det er meget hvis man som vi har tænkt os at
Frederik skal bruge barnevognen til at sove i også efter han er blevet 2 år
så derfor købte vi en Emmaljunga barnevogn og den er barne så god lidt dyr
ganske vist men nem at pakke sammen, nem at gå ved også med kurven fuld af
varer. Kombivogne hmmmmm jeg har efterhånden hørt flere negative ting om dem
end positive , fx. korte liggemål, kolde at ligge i, holder ikke prisen
o.s.v. - men snak med en fagmand om det for mit syn er hvis lidt for farvet.
held og lykke til jer og glædelig jul
Mange hilsener Gitte

Fra : Betin@

Dato : 18-12-01 13:42

hekre@wmdata.com skrev...
> Hej NG !
>
> Vi venter vores første barn - medio februar.
Tillykke.

> Er en kombivogn bedre end en barnvogn - og hvori består forskellen ?

Hvis I senere skal have barnet i dagpleje så vær opmærksom på om man
der må benytte kombivogn, hvis ikke er det surt at skulle ud og
investere i en barnevogn bagefter.

Betin@

Fra : Thomas Ellegård Borc~

Dato : 21-12-01 10:57

Vi havde en kombivogn (teutonia), som vi var utroligt glade for, selv om den
kun holdt til ét barn. Den er meget nem at navigere rundt i byen, nem at
tage med i bussen, fylder ingenting i bagagerummet, kan være i en
Christianiacykel (hmmm det ved jeg jo ikke om du får brug for :)...
Men holdbarheden er dårligere, og som nævnt af Flemming er den koldere (kan
ordnes med et lammeskind), og kortere end store barnevogne.
Held og lykke!
mvh Thomas