2 computere på Ticalis ADSL-modem?
Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 18-12-01 04:40

Kan man tilslutte to computere til Tiscalis modemløsning (selv om man
ikke må) og bruge dem samtidig til at surfe på nettet? Hvordan gør
man? Hvilken indflydelse har det på hastigheden. Kan de opdage det?

vh
Lars

Fra : Bille1948

Dato : 18-12-01 10:43

"lcj@wanadoo.dk" skrev d. 18-12-01 04:40 dette indlæg :
> [...]
> ikke må) og bruge dem samtidig til at surfe på nettet? Hvordan gør
> man? Hvilken indflydelse har det på hastigheden. Kan de opdage det?

Hvorfor skulle du ikke måtte tilslutte 2 computere til 1 forbindelse.

Du betaler for en båndbredde, og den deler de 2 (eller flere) computere
så bare.

Og ja, det har en indflydelse på hastigheden, som jo nu deles af 2, men
I skal vel også bruge lidt til til at læse det, som står på skærmen??

Ole P. Bielefeldt

http://www.kandu.dk/

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 18-12-01 10:58

In article <P5ET7.11578$z4.1296984@news000.worldonline.dk>, Bille1948 wrote:

> Hvorfor skulle du ikke måtte tilslutte 2 computere til 1 forbindelse.

Fordi der står i betingelserne at man ikke må.

> Du betaler for en båndbredde, og den deler de 2 (eller flere) computere
> så bare.

Nej, du betaler for at slutte en maskine til forbindelsen.

--
Andreas Plesner Jacobsen | When the candles are out all women are fair.

Fra : Laughing UnderDog

Dato : 27-12-01 17:29

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi der står i betingelserne at man ikke må.

> Nej, du betaler for at slutte en maskine til forbindelsen.

Hvad foreslår Tiscali så at man gør hvis man ønsker at tilslutte mere end en
computer til nettet? At man får en ekstra forbindelse? Kan man i det hele
taget få mere end en ADSL forbindelse til samme husstand?

the LU

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-12-01 17:33

"Laughing UnderDog" <fart1138@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan man i det hele
> taget få mere end en ADSL forbindelse til samme husstand?

Ja, det kan godt lade sig gøre

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Laughing UnderDog

Dato : 27-12-01 17:54

> "Laughing UnderDog" <fart1138@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Ja, det kan godt lade sig gøre
>
> --
> Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
> http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Javel, javel, man lærer noget ny hver dag :)

Tak for svaret

the LU

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-12-01 10:40

> Ja, det kan godt lade sig gøre

Såfremt der er ledigt rå kobber på adressen. Jeg kan feks. ikke få mere en
én ADSL-forbindelse... :-/

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-12-01 10:51

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> Såfremt der er ledigt rå kobber på adressen.

Afhænger af udbyder, og hvis det ikke er TDC så afhænger det af
udbyderens politik på det område

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-12-01 17:31

In article <3c2b4c7f$0$62856$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Laughing UnderDog wrote:

> Hvad foreslår Tiscali så at man gør hvis man ønsker at tilslutte mere end en
> computer til nettet? At man får en ekstra forbindelse? Kan man i det hele
> taget få mere end en ADSL forbindelse til samme husstand?

At du køber en løsning med router i stedet for modem.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Life is the childhood of our immortality.

Fra : Laughing UnderDog

Dato : 27-12-01 17:52

UnderDog wrote:

computere

> At du køber en løsning med router i stedet for modem.
>
> --
> Andreas Plesner Jacobsen | Life is the childhood of our immortality.

Takker for svaret, selvom jeg stadig synes det er lidt spøjst at man partout
skal have en router for at må dele forbindelsen (selvom det er unægteligt er
både nemmere og smartere med router).

the LU

Fra : Michael Legart

Dato : 27-12-01 18:24

Laughing UnderDog <fart1138@hotmail.com> wrote:

> Takker for svaret, selvom jeg stadig synes det er lidt spøjst at man partout
> skal have en router for at må dele forbindelsen (selvom det er unægteligt er
> både nemmere og smartere med router).

Prisen for løsningen med USB modem er jo sat efter at der ikke bliver
sat flere computere på forbindelsen. (Det vil jo typisk betyde mere
trafik)

--
Med venlig hilsen / Kind regards
Michael Legart, System Developer - Tiscali A/S