TDC kræver teknikerbesøg til ADSL/ISDN-ins~
Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 18-12-01 04:40

Min bror og hans kollega vil have lagt ISDN og ADSL ind på en gang i
forbindelsen med indflytning og nyoprettelse af tlf.abb. på et mindre
kontor. De har brug for at kunne ringe samtidig og også være på
nettet.

En bestilling hos TDC endte med at de blev "prakket" 2 gange
teknikerbesøg a 425 kr., en switch til 699 kr., kabler for 100 kr., en
router til 1.699 kr. og to netkort til hhv. desktop og bærbar til i
alt 898 kr. på. (plus oprettelse på i alt 1.195 kr.).

Så vidt jeg kan se bør de kunne klare sig med TDCs alm. modem (samt
switch og netkort, der kan købes noget billigere andre steder), eller
er jeg helt galt afmarcheret?
Og jeg kan ikke se, hvad de skal bruge teknikeren til. Fyren fra TDC,
som solgte dem løsningen, sagde, at en tekniker var nødt til at lave
en måling på adressen for både ADSL og ISDN (to gange
tekniker-afgift), og at han så også lige kunne trække nogle kabler.
Men betaler TDC normalt ikke selv den måling?
Jeg kan da ikke erindre, at jeg har betalt for det hverken ved ISDN
eller senere ADSL-installation (det sidste var godt nok hos Orange)?

vh
Lars

Fra : Steen

Dato : 18-12-01 22:13

Lyder til at i har fået dårlig, eller mindre trænet service, forstår bare
ikke hvorfor i ikke kontakter TDK igen, og checker op.
Da det som selv har regnet, er forkert eller ukorrekt service i har fået

Hilsen Steen
PS. udtaler mig kun på egne vegne