ER DETTE ET GODT KØB????
Fra : Brian Pedersen

Dato : 18-12-01 02:26

Hej Gruppe.

Jeg har nu en PII 350 MHz computer som ikke kan opgraderes til en hurtigere
maskine, så jeg skal købe et nyt bundkort og processor. Bundkortet er et
ASUS P2B kort 100 MHz.

Jeg har fundet noget som jeg synes passer til min pengepung og som er
hurtigt efter min mening, samtidig ønsker jeg at beholde mine PC133 ram.

1) Bundkortet jeg har fundet er et Soltek SL-75KAV socket A, Via
KT133A med 266 MHz FSB og kan køre med AMD XP.

2) Processoren som jeg vil sætte i er en AMD Athlon Thunderbird 1333
MHz, socket A, 266 MHz bus.

Jeg ved ikke om jeg skal have en strømforsyning på 300 W og følger der
en køler med til processoren når man køber den.

Skal jeg gå ud fra at min computer så er en AMD Thunderbird og med en
hastighed af 1333 MHz?

Mvh

Brian

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 18-12-01 03:22

"Brian Pedersen" <kex@privat.tdcadsl.dk> skrev:

> Bundkortet jeg har fundet er et Soltek SL-75KAV
> socket A, Via KT133A med 266 MHz FSB og kan køre
> med AMD XP.

Godt nok valg - kan det være i dit gamle kabinet?

> Jeg ved ikke om jeg skal have en strømforsyning
> på 300 W

Du skal ikke; men som udgangspunkt er det en GOD idé.
Prøv da i første omgang om din gamle PSU ikke er kraftig nok. Er den
ikke det, så virker dit system ustabilt - CPUen tager IKKE skade af
det!

> og følger der en køler med til processoren når
> man køber den.

Kun hvis du køber In-a-box versionen til 1389,- hos fx. PRC-Data.

> Skal jeg gå ud fra at min computer så er en AMD
> Thunderbird og med en hastighed af 1333 MHz?

Ja, som end så.

--
Venlig Hilsen: Rasmus.

Fra : Hellfire

Dato : 18-12-01 11:48

"snip"
> [...]
> en køler med til processoren når man køber den.
>
> Skal jeg gå ud fra at min computer så er en AMD Thunderbird og med en

Mht. køleren, så afhænger det af, om det er en "box" version du køber. Men
da en TB1333 uden køler kan fås for over 300 kr. mindre (på edbpriser.dk),
kan man lige så godt investere i en ordentlig køler istedet (f.eks.
Thermaltake Volcano7, som har en temp. styret 80mm blæser).
Mht. dit sidste spørgsmål, så er det kun selve CPU'en, som er en T-bird,
ikke hele maskinen, men som du selv skriver i punkt 2, så er det altså en
1333 MHz.

Fra : Affer

Dato : 18-12-01 14:02

> Jeg har nu en PII 350 MHz computer som ikke kan opgraderes til en
hurtigere
> maskine, så jeg skal købe et nyt bundkort og processor. Bundkortet er et
> ASUS P2B kort 100 MHz.

http://www.asuscom.de/de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq086_CPU_Upgrade_II
I.htm

ifølge denne kan du sætte en P3 processor i op til 1000 Mhz, dog skal du
have en revision af bundkortet der er nyere end 1.12 og den seneste bios,
samt du skal have fat i en slot1 til socket konverter.

Bare et forslag...

// Rasmus

Fra : Brian Fisker

Dato : 18-12-01 14:15

> [...]
hurtigere
> maskine, så jeg skal købe et nyt bundkort og processor. Bundkortet er

Køb en Asus slot converter med Core-Voltage justering og en CeleronII
processor (100 FSB), så er du godt kørende igen for billige penge
(omkring 700-800 kr).

\Mandal