Gamle versus ny bundmaling.Debat.
Fra : Chris Lytken

Dato : 18-12-01 01:12

Jeg har malet mit skrog med gamle bundmaling og for eksperimentets skyld har
jeg sa malet en hval pa min kol. Hvalen blev tegnet med den nye bundmaling.
Resultatet, da jeg tog baden op af vanbdet efter fire maneder var folgende:
Hele bunden var rent og nydelig, bortset fra, at der var en GRON HVAL.
Jeg mener at man i det mindste kunne have ventet med at lovgive omkring
bundmaling til lystfartojer, indtil der var fundet et reelt alternativ til
den gamle bundmaling.
Jeg mener at resultatet af mit lille eksperiment " Gron Hval " viser
tydeligt, at der er langt vej endnu.
Hvad mener du???
Hilsen Christof Lytken

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 18-12-01 16:11

Mon ikke det afhænger en del af hvilket produkt du sammenligner med ? Jeg
har brugt Hempel Mille før og efter og kan ikke se nogen forskel. Jeg synes
det nye er mindst lige så godt som det gamle.

Bjarke

Fra : Chris Lytken

Dato : 18-12-01 22:29

"Bjarke Christensen" <Bjarke@Grevestrand.ret_til_dk> wrote in message
> [...]
synes
> det nye er mindst lige så godt som det gamle.

Hej Bjarke
Det er samme produkt jeg gennemførte mit hvalemaleriforsøg med.
Resultatet var som sagt en ren båd på den gamle maling med en algegrøn hval
hvor jeg havde malet en hval med den nye maling. Dette efter nogle få
måneder.

Det skal så, for retfærdighedens skyld tilføjes, at de grønne alger kunne
fjernes let og nemt med en trykspuler.
hilsen christof

Fra : John Hilt

Dato : 08-01-02 10:17

G'day all.
On Tue, 18 Dec 2001 01:12:14 +0100 Chris Lytken: wrote:

>Jeg mener at man i det mindste kunne have ventet med at lovgive omkring
>bundmaling til lystfartojer, indtil der var fundet et reelt alternativ til
>den gamle bundmaling.

Den er fundet og heder ABC#3.
Om man smører tykt på holdes båden ugrøn i 3 år.

--
_/_/_/ http://www.uwasa.fi/~ts/http/quote.html

- Logic, the art of being wrong with confidence.