Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et godt billede? uge 51
Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 17-12-01 23:44

Hej

Den her gang er det Flemming Larsen som har stukket hagen frem med et
billede han har taget på Rhodos.

Det findes på http://fotokritik.jirty.dk

Han har fotograferet en af de utallige gadekunstnärer man kan hitte i
enhver by med mange turister, det väre sig Köbenhavn, Stockholm,
Berlin eller Rhodos. Af en eller anden grund har de ikke hittet Visby
endnu, men det kommer vel.

Nå til billedet.

Efter min mening skulle han ha beskåret lidt mere i höjre side, det
par som sidder i baggrunden er ganske unödvendige. Evt. kunne han også
ha stillet sig lidt mere bag kunstnären så han havde fpet modellen
mere forfra, samtidigt have lygtestolpen nok blevet mindre
dominerende.

Bortset fra ovennävnte syntes jeg faktisk det er et godt billede som
giver stemningen fra en sådan session ganska fint. Det lidt rodede med
exempel på havd kunsneren kan prestere og hans transportmiddel.

Jo jeg syntes faktisk godt Flemming kan väre billedet bekendt.

mvh Hans Peter Larsson

Visby, Sverige

Fra : Tommy Helgevold

Dato : 18-12-01 08:54

"Hans Peter Larsson" <h.p.larsson@telia.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Den her gang er det Flemming Larsen som har stukket hagen frem med et
> billede han har taget på Rhodos.

Det er et rigtig godt billede (imho).

Dejlig stemning i en behagelig atmosfære, tydelig og beskrivende
man kan virkelig fornemme miljøet.

Tommy Helgevold
http://www.qsl.net/oz4kid

Fra : Erland Pillegaard

Dato : 18-12-01 09:53

Tommy Helgevold <tommyhe@e-m*nospam*ail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c1ef5ad$0$52985$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Det er et rigtig godt billede (imho).
>
> Dejlig stemning i en behagelig atmosfære, tydelig og beskrivende

Hej Flemming
Du har fanget et dejligt billede her,med en dejlig stemming,dog syntes jeg
også at billede skal beskæres i højre side og du kunne også godt skære i
toppen,hvis man er til computeren kunne du jo også sagtens fjerne lysmasten
i baggeunden,men det er jo en smagssag.
I alt fald et dejligt billede
MVH
erland

Fra : Jan Lauenborg

Dato : 18-12-01 23:40

> [...]
> Hej
>
> Den her gang er det Flemming Larsen som har stukket hagen frem med et

Det er efter min mening et rigtigt godt billede, så korrekt belyst som man
kan forvente, i hvert fald i forhold til hovedmotivet, dog kunne jeg da godt
ønske mig en lille smule mere skarphed og lidt mere power i farverne, men
det er vel en smagssag.

Det er et omfattende billede, der er mange detaljer, hvilket efter min
mening er billedet største svaghed. Jeg kan ikke vide hvordan det så ud til
den anden side, men jeg fornemmer at der sidder en anden "maler" th. for ham
her, måske skulle billedet være taget mere th for hvor det er taget, så man
ikke havde fået motorcykel og opstillede malerier med, men så er spørgsmålet
hvordan det så ud til den anden side, hvis der sad en række af malere kunne
det måske understørre det turistprægede, eller måske kunne en stor blænde
have sløret baggrunden.

Mvh Jan

Fra : F.Larsen

Dato : 26-12-01 18:18

"Jan Lauenborg" <jan.lauenborg@mail.dk> wrote in message

> [...]
> det måske understørre det turistprægede, eller måske kunne en stor blænde

Jeg undskylder det "sene" svar" - men det går jo løs med jule travlhed osv ;=)

Jeg var selv meget i tvivl om beskæringen, oprindeligt ville jeg også havde
fjernet de to personer til højre, men valgte at bringe det som-det-var. De to
pesoner trækker 'lidt' opmærksomheden væk fra hovedmotivet, men på den anden
bidrager de til at beskrive det lettere kaos som er karakteristisk for den "gamle"
bydel på rhodos.

Og Jan, du slå lige hovedet de sidder på rad og rækker og laver potrætter, både
til højre og venstre !

Det skal lige siges at billedet er taget med mit S-20 som jeg altid render rundt
med i tasken, og det er et ret lejlighedsskud (kom tilfældigvis forbi) ;=)

--
Flemming